2

سرما در چهارمحال و بختیاری همه چیز را بهم ریخت؛ از مسدود شدن راه ارتباطی روستاها و شهرها تا ریزش کوه/درخواست کمک «نماینده کوهرنگ» از مسئولان در پی بارش شدید برف/درخواست چهارمحال و بختیاری برای اعزام تجهیزات برف‌روبی از سایر استان‌ها

  • کد خبر : 14838
  • 26 بهمن 1401 - 17:48
سرما در چهارمحال و بختیاری همه چیز را بهم ریخت؛ از مسدود شدن راه ارتباطی روستاها و شهرها تا ریزش کوه/درخواست کمک «نماینده کوهرنگ» از مسئولان در پی بارش شدید برف/درخواست چهارمحال و بختیاری برای اعزام تجهیزات برف‌روبی از سایر استان‌ها
نماینده مردم کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: حجم برف در حدی است که دیگر با بولدوزر، لودر و گریدر هم نمی شود برخی راه ها را باز کرد اما خوشبختانه تاکنون در گاز رسانی به منازل مشکل خاصی وجود نداشته است.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایسنا، قدرت الله حمزه  درباره آخرین وضعیت کوهرنگ بعد از بارش سنگین برف، بیان کرد: الحمدلله رحمت الهی امسال خوب بارید و هنوز نیز در کوهرنگ شاهد بارش برف هستیم اما بارش برف مشکلاتی را برای مردم استان به خصوص کوهرنگ ایجاد کرده است که مسئولان در حال تلاش شبانه روزی هستند و همه امکانات برای بازگشایی راه ها و خدمت رسانی به مردم به کار گرفته شده است.

امکانات جوابگوی حجم برف نیست

وی در ادامه اظهار کرد: حجم برف خیلی بالاست و امکانات جوابگوی آن نیست. هم امکانات استان بسیج شده است و هم امکانات از استان‌های همجوار به سمت استان چهارمحال بختیاری آمده است اما بازهم جوابگو نیست. بنده دیشب با وزیر کشور و معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تماس گرفتم و وضعیت را توضیح دادم.

درخواست وسایل جدیدتر و بیشتری داده ایم

نماینده مردم اردل، فارسان و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درخواست کردیم وسایل بیشتر و جدیدتری در اختیار استان قرار گیرد، تصریح کرد: حجم برف در حدی است که دیگر با بولدوزر، لودر و گریدر هم نمی شود برخی راه ها را باز کرد. از دیشب رایزنی ها صورت گرفته تا یکسری وسایل خریداری شده و به کمک مردم بیاید.

حمزه در پایان گفت: خوشبختانه تا الان مشکل خاصی در بحث گاز رسانی وجود ندارد و تلفاتی نیز نداشتیم.

کوهرنگ در وضعیت بحرانی قرار دارد

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان کوهرنگ در وضعیت بحرانی قرار دارد و بارش باران امکان دارد که مشکلات را در این شهرستان دو چندان کند .

شاهین جواهری با اشاره به اینکه شهرستان کوهرنگ در وضعیت بحرانی قرار گرفته است، اظهار کرد: ۴ پایگاه امداد جاده‌ای و چهار پایگاه سیار در حال امدادرسانی به مردم گرفتار در برف کوهرنگ هستند.

وی افزود: وضعیت شهرستان کوهرنگ مطلوب نیست و بارش باران امکان دارد که مشکلات را در این شهرستان دو چندان کند.

جواهری خاطرنشان کرد: از ۲۲ بهمن‌ماه تاکنون به بیش از ۳۰۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک در چهارمحال و بختیاری امدادرسانی شده است.

درخواست چهارمحال و بختیاری برای اعزام تجهیزات برف‌روبی از سایر استان‌ها

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در آماده‌باش کامل هستند، گفت: استاندار پیگیری لازم را برای اعزام تجهیزات برف‌روبی از سایر استان‌ها از طریق وزیر کشور انجام داده است.

خسرو کیانی  با اشاره به اینکه در تمامی شهرستان‌ها شاهد بارش سنگین برف هستیم، اظهار کرد: گردنه‌های چری، شاه منصوری و تاراز به‌علت ریزش بهمن مسدود است و تردد در محورهای مواصلاتی به کندی انجام می‌شود و تردد بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در آماده‌باش کامل هستند، گفت: استاندار پیگیری لازم را برای اعزام تجهیزات برف‌روبی از سایر استان‌ها از طریق وزیر کشور انجام داده است.

وی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود سفرهای خود به مناطق کوهستانی را تا زمان پایان سامانه بارشی لغو کنند.

کیانی بیان کرد: برف‌روبی پشت‌بام‌ها، سقف مرغداری‌ها، دامداری‌ها و گلخانه‌ها در دستور کار قرار بگیرد، زیرا به‌علت انباشت برف امکان بروز خسارت وجود دارد.

در پایان خاطرنشان کرد: کلاس‌های درس کلیه مدارس چهارمحال و بختیاری در تمامی مقاطع فردا ۲۵ بهمن‌ماه به‌علت بارش سنگین برف و برودت هوا به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

امدادرسانی به ۱۱۸۹ فرد گرفتار در برف چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ بهمن‌ماه به ۱۱۸۹ فرد گرفتار در برف امدادرسانی شده است، گفت: ۲۰ دستگاه آمبولانس نیز به محل حوادث رخ داده بر اثر بارش برف در استان اعزام و هفت نفر از مصدومان به مراکز درمانی استان انتقال داده شدند.

مسعود مثنوی درخصوص امدادرسانی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری به افراد گرفتار در برف و کولاک، اظهار کرد: از ابتدای شروع بارش برف از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ بهمن ماه ۱۸ حادثه در استان رخ داد و در این حوادث ۱۱۸۹ نفر حادثه‌دیده وجود داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۰ دستگاه آمبولانس نیز به محل حوادث رخ داده بر اثر بارش برف در استان اعزام و هفت نفر از مصدومان به مراکز درمانی استان انتقال داده شدند، هفت نفر از افرادی که دچار حادثه شده بودند نیز توسط نیروهای این جمعیت اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی ۳۸ تیم جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری که شامل ۱۴۵ نیروی عملیاتی بود جهت امدادرسانی به افراد گرفتار در برف و کولاک اعزام شدند که برای رهاسازی ۶۴۳ خودرو اقدامات لازم را انجام داده و اقلام امدادی همچون پتو، موکت، نایلون، بسته غذایی و… در بین افراد توزیع کردند.

مثنوی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم امدادرسانی و انتقال بیمار یا مصدوم در برف و کولاک به ترتیب مربوط به شهرستان‌های کوهرنگ، بروجن، شهرکرد، لردگان، خانمیرزا، فارسان و بن بوده است.

راه ارتباطی چند روستا در شهرستان شهرکرد هم‌چنان مسدود است

 

فرماندار شهرکرد گفت: مسیر ارتباطی برخی روستاهای شهرستان شهرکرد مانند کریم‌آباد، دولت‌آباد، خلیل‌آباد و … که جزو مسیرهای فرعی محسوب می‌شود و به‌علت اینکه امکانات راهداری پاسخگو نیست، هنوز بازگشایی نشده است و نیازمند بولدوزر هستیم.

عبدالعی ارژنگ در خصوص آخرین وضعیت شهرها و روستاهای شهرستان شهرکرد در پی بارش سنگین برف، اظهار کرد: بارش برف از چهار روز گذشته در شهرستان آغاز شده و هم‌چنان ادامه دارد.

فرماندار شهرکرد افزود: در شب گذشته بارش باران موجب ذوب برف در معابر اصلی شهر شهرکرد شد و خوشبختانه مشکل جدی در معابر اصلی نداریم، شهرداران سایر شهرهای استان نیز مشغول به‌کار هستند.

وی با بیان اینکه بخش لاران از توابع شهرستان شهرکرد بیش‌ترین میزان بارش را در نقاط مختلف شهرستان به خود اختصاص داده است، گفت: ارتفاع برف در روستاهای مرغملک و ارجنک به بیش از یک متر رسیده است، مقرر شد برای برف‌روبی معابر روستای مرغملک یک دستگاه لودر به روستا اعزام شود و در روستای ارجنک نیز نیاز به تخلیه برف از روستا داریم که یک دستگاه کامیون به همین منظور به روستا اعزام شد.

ارژنگ بیان کرد: مسیر ارتباطی برخی روستاهای شهرستان شهرکرد مانند کریم‌آباد، دولت‌آباد، خلیل‌آباد و … که جزو مسیرهای فرعی محسوب می‌شود و به‌علت اینکه امکانات راهداری پاسخگو نیست، هنوز بازگشایی نشده است و نیازمند بولدوزر هستیم.

فرماندار شهرکرد با بیان اینکه دو خانوار در شهر شهرکرد و سورشجان به‌علت نامناسب بودن وضعیت منازل در خانه اقوام ساکن شدند، توضیح داد: به دهیاران و بخشداران اعلام شده است تا هر خانواری دچار مشکل شد، به سرعت اقدامات لازم را برای اسکان آن‌ها انجام دهند.

ریزش کوه و رانش زمین در برخی نقاط شهرستان اردل

فرماندار اردل با بیان اینکه به‌علت بارش سنگین برف راه ارتباطی برخی روستاهای دهستان دیناران و محور سرپیر به سمت دشتک هنوز مسدود است، گفت: شاهد ریزش کوه و رانش زمین در مسیرهای تنگ درکش- ورکش- مسیر روستای ۱۲ امام در پل ملک، تنگ گندمکار و چند نقطه دیگر هستیم.

یعقوب شکوهی با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان اردل در پی بارش باران و برف سنگین، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد بارش شدید باران در شهرستان اردل هستیم، تمامی محورهای اصلی شهرستان باز هستند.

فرماندار اردل با بیان اینکه به‌علت بارش سنگین برف راه ارتباطی برخی روستاهای دهستان دیناران و محور سرپیر به سمت دشتک هنوز مسدود است و امکان بازگشایی وجود ندارد، توضیح داد: شاهد ریزش کوه و رانش زمین در مسیرهای تنگ درکش- ورکش- مسیر روستای ۱۲ امام در پل ملک، تنگ گندمکار و چند نقطه دیگر هستیم، ماشین‌آلات راهداری برای ریزش‌برداری در این مناطق مستقر هستند.

وی با بیان اینکه برای برخی منازل مسکونی در روستاهای عشایری میانکوه و دهستان شلیل مشکلاتی ایجاد شده است، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به ساکنان این روستاها به منطقه اعزام شده‌اند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=14838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.