به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایسنا، ادوب که در سن خوزه کالیفرنیا مستقر است، اعلام کرد که این شروع یک حرکت بزرگ برای افزودن فناوریهای هوش مصنوعی به مجموعه برنامههای نرم افزاری این شرکت برای افراد حرفهای خلاق است.
هرچند برنامههایی مانند Dall-E شرکت OpenAI، با تبدیل فوری متن به تصاویر، توجه عمومی را به خود جلب کردهاند اما شرکتهای بزرگ به دلیل مسائل حقوقی پیرامون دادههای مورد استفاده برای طراحی این سیستمها، هنوز به شکل گسترده از آنها استفاده نکردهاند.
ادوب با استفاده از سیستم فناوری که “فایرفلای” مینامد و به طور مخصوص برای دادههای تصویری مجاز برای استفاده، تولید شده و به گفته ادوب، میتواند در تنظیمات تجاری استفاده شود، به نگرانیهای مذکور پرداخته است.
ادوب به مدت حدود شش هفته در یک وب سایت، این سیستم را آزمایش کرده و اکنون اعلام کرده که ویژگیهایی را بر این اساس، به فوتوشاپ که شاید شناختهترین محصول این شرکت است، اضافه خواهد کرد.
یکی از ویژگیهای جدید که Fill Generative نامیده خواهد شد، به کاربران امکان میدهد تا تصویر اصلی که با محتوای تولید شده از رایانه بسیار نزدیک است را گسترش دهند یا ویژگیهای را بر اساس یک توصیف متنی، اضافه کنند. به عنوان مثال، این ویژگی میتواند تصویر یک گل را گرفته و آن را به دشتی از گلها با رشته کوهی پشت آن تبدیل کند.
بر اساس گزارش رویترز، الی گرینفیلد، مدیر ارشد فناوری رسانههای دیجیتال ادوب گفت: هدف این ابزار، گرفتن جای هنرمندان گرافیکی نیست بلکه سریعتر کردن تولید تصاویر جدید با استفاده از ایدههای متعدد است. در گذشته، هنرمندان گرافیکی مجبور بودند ساعتهای ارزشمندی را برای جستوجوی بایگانی عکس و چسباندن قطعاتی از تصاویر موجود با دست، صرف کنند. این ویژگی هوش مصنوعی، این کار تولیدی را به طرز چشمگیری سریع میکند.