1

جزئیات امکانات «تأمین من» برای کارفرمایان/بیمه‌شدگان مشکلات دسترسی را از ۱۴۲۰ پیگیری کنند

  • کد خبر : 17075
  • 27 خرداد 1402 - 6:53
جزئیات امکانات «تأمین من» برای کارفرمایان/بیمه‌شدگان مشکلات دسترسی را از ۱۴۲۰ پیگیری کنند
برنامه کاربردی تلفن همراه «تأمین من» به عنوان نرم‌افزار اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی با افزایش خدمات غیرحضوری اکنون بیش از یک میلیون کاربر فعال دارد که به‌صورت رایگان از خدمات مربوط به آن بهره‌مند می‌شوند؛ اما امکانات این سامانه برای مستمری‌بگیران و کارفرمایان چیست؟

به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایرنا، برنامه کاربردی تلفن همراه «تأمین من» تنها برنامه کاربردی مورد تأیید سازمان تأمین‌اجتماعی برای ارائه خدمات غیرحضوری به مخاطبان این سازمان است که از سوی این سازمان در دو نسخه PWA و Android برای بهره‌برداری عموم کاربران منتشر شده است و قابل نصب روی تلفن‌های هوشمند و بهره‌گیری از خدمات آن، رایگان است.

بیمه‌شدگان و متقاضیان برای استفاده از این برنامه کاربردی (نرم‌افزار تأمین‌اجتماعی من) نخست باید نرم‌افزار نام‌برده را از سایت رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی بارگذاری کنند. در صورتی که پیش از این در سامانه مربوطه ثبت‌نام نکرده باشند نیز باید در نرم‌افزار تأمین من ثبت‌نام انجام دهند و سپس وارد حساب کاربری شوند.

پس از بارگذاری و ثبت‌نام در سامانه باید بین سه سطح دسترسی بیمه‌شده، کارفرما و مستمری‌بگیر گزینه موردنظر را انتخاب کنند.

امکانات قابل دسترس برای کارفرما در برنامه کاربردی «تأمین من»

بیمه‌شده به موارد مربوط به سوابق؛ مانند همه سوابق، اعلام سابقه، اعتراض به سوابق موجود یا امکاناتی همچون کمک هزینه دوران بارداری، کمک هزینه اروتز و پروتز و درخواست هزینه ازدواج و انعقاد قرارداد دانشجویی دسترسی خواهد داشت.

کارفرما نیز می‌تواند گزینه‌های استعلام بدهی کارگاه، مشاهده جزئیات گردش حساب بدهی را مشاهده کند و مستمری‌بگیران هم به مواردی چون استعلام وضعیت مستمری، مشاهده حکم و فیش حقوقی و صدور گواهی حقوق در صفحه خود دسترسی می‌یابند.

این تعیین سطح نیز قابل تغییر است و متقاضیان می‌توانند با هر سه نوع دسترسی (اعم از کارفرما، بیمه‌شده و مستمری‌بگیر) از این نرم‌افزار استفاده کنند همچنین در صورتی که بیمه‌شدگان (از قسمت نوار افقی پایین صفحه شخصی خود) وارد بخش درمان شوند، می‌توانند مشاهده کنند که «برای دریافت خدمات درمانی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند یا خیر» در قسمت سلامت الکترونیک هم به همه نسخه‌ها، زمان ویزیت و نام پزشک دسترسی خواهند داشت.

در صورتی که به صفحه نخست بازگردند هم از گزینه «کارتابل» در نوار پایین صفحه شخصی خود می‌توان وضعیت درخواست‌ها اعم از درخواست هزینه ازدواج، کمک هزینه بارداری، درخواست بازنشستگی یا خرید خدمت سربازی را چک کند و در بخش صندوق شخصی من، اسناد و مدارکی موردنیاز را به منظور دسترسی آسان ذخیره کرد.

در گزینه «حساب کاربری» نیز بیمه‌شدگان به اطلاعات هویتی، ثبت و مشاهده شماره حساب بانکی و تغییر شماره موبایل دسترسی خواهند داشت.

همه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در صورت داشتن سوال، ابهام یا مواجهه با هر مسئله‌ای در زمینه استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ به سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام و پیگیری کنند.

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز پیش از این در گفت و گو با ایرنا گفته بود: سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی – اقتصادی در کشور برای کاهش و رفع مشکلات مردمی، ابهامات، سوالات و دریافت انتقادات و پیشنهادات جامعه هدف، اقدام به راه‌اندازی یک سامانه ارتباطی با عنوان مرکز ارتباطات و نظارت مردمی کرده است.

به گفته «محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی» اکنون این پایگاه ارتباطی شامل سامانه ۱۴۲۰ در قالب ۲ بخش تماس تلفنی و پیام صوتی، درگاه اینترنتی ۱۴۲۰ (پست الکترونیکی)، سامانه پیامکی و نت سرویس (سامانه نسخ الکترونیکی و سامانه خدمات غیرحضوری) و مشاوره‌های حضوری در استان‌ها، ستاد مرکزی و نیز شعب سازمانی است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=17075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.