5

پایان‌ هفته‌ای گرم در انتظار خوزستان

  • کد خبر : 17785
  • 16 مرداد 1402 - 10:29
پایان‌ هفته‌ای گرم در انتظار خوزستان
مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به احتمال وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان از روز چهارشنبه تا پایان هفته گفت: از اواخر روز سه‌شنبه تا پایان هفته جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی شدن مناطق ساحلی، جنوبی شرقی و مرکزی خواهد شد.

به گزارش حاشیه خبر، محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته شهرهای امیدیه با دمای ۴۸.۸، آبادان ۴۸.۳ و شوش با دمای ۴۷.۶ جزو گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند و دزفول با حداکثر دمای ۴۸.۹ و ایذه با حداقل دمای ۲۴.۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان گزارش شده‌اند، علاوه بر آن طی شبانه‌روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۴۸.۶ و حداقل آن به ۲۹.۵ درجه سانتیگراد رسیده است.

وی افزود: برای دوشنبه، شانزدهم مردادماه، وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان متوسط خواهد بود و احتمال وقوع غبار محلی در این مناطق وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به احتمال وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان از روز چهارشنبه تا پایان هفته، خاطرنشان کرد: از اواخر روز سه‌شنبه تا پایان هفته جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی شدن در مناطق ساحلی، جنوبی شرقی و مرکزی خواهد شد، علاوه بر آن از روز سه‌شنبه تا پایان روز پنجشنبه نیز احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان وجود دارد.

هشدار سطح زرد بخاطر وزش باد

سبزه‌زاری اضافه کرد: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید، احتمال وقوع غبار محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهر دوشنبه شانزدهم مردادماه در مناطق غربی، جنوب‌غربی، جنوبی و بخش‌های از مرکز استان محتمل است که سبب کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار می‌شود و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: باید احتیاط لازم در زمینه تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، توقف و پارک نکردن خودروها در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و احتیاط در فعالیت کوهنوردی مدنظر باشد.

وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع موج

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اعلام هشدار دریایی زرد تاکید کرد: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع موج از پیش از ظهر امروز دوشنبه شانزدهم مردادماه تا اواخر وقت روز سه‌شنبه هفدهم مردادماه در شمال خلیج‌فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود و احتمال غرق شدن شناگران و شناورهای سبک، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی وجود داد.

سبزه‌زاری گفت: اجتناب از فعالیت‌های تفریحی به ویژه غواصی و شنا، محدودیت در سفرهای دریایی با شناور سبک، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی، به ویژه در فراساحل ضروری است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=17785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.