2
تا پایان سال جاری؛

سوختن گازهای همراه نفت در اهواز به زیر ۲ درصد می‌رسد

  • کد خبر : 18208
  • 07 شهریور 1402 - 19:39
سوختن گازهای همراه نفت در اهواز به زیر ۲ درصد می‌رسد
مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب با بیان این که کمترین میزان گازسوزی این شرکت در اطراف کلانشهر اهواز است گفت: هم‌اکنون مقدار گازسوزی در اهواز حدود ۶ و نیم درصد است که تا پایان امسال این رقم به زیر ۲ درصد خواهد رسید.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایرنا، غلامرضا نورانی در حاشیه نشست مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اهالی رسانه در اهواز اظهار کرد: محیط‌زیست می‌تواند درصد آلاینده‌ها در شهر اهواز را تشریح و ارایه کند که هر آلاینده متعلق به کدام صنایع است.

به گفته وی، با تعمییرات اساسی، تامین قطعات و اجرای پروژه‌ها در زمینه کاهش گازسوزی و بهسازی مشعل‌ها، میزان آلاینده‌ها کمتر می‌شوند.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به پروژه‌های جمع‌آوری گازها در گستره شرکت مناطق نفت خیز جنوب بیان کرد: هم‌اکنون ۲۰ درصد گازها به صورت مستمر و غیرمستمر سوزانده می‌شوند که گازهای غیرمستمر مربوط به تاسیسات فرسوده و قدیمی است که قطعات یدکی آن‌ها از سوی شرکت‌های خارجی تامین نمی‌شود.

وی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۴ با اجرای طرح‌های جمع‌آوری گازهای مشعل از میزان ۲۰ درصد باقی مانده گازسوزی حدود ۱۸ درصد کاهش پیدا می‌کند.

نورانی با مقایسه کشورهای سوزاننده گازهای همراه نفت گفت: کشورهای آمریکا، روسیه و عراق به ترتیب در این زمینه در جایگاه اول تا سوم قرار دارند و ایران با فاصله معناداری در جایگاه چهارم است.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: بخش عمده‌ای از گازسوزی‌هایی مربوط به توسعه میادین مشترک است و با توجه به وزش باد غالب از غرب به شرق، بخش عمده آلاینده‌ها به سمت خوزستان سوق داد می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: توسعه پایدار همراه با حفظ محیط زیست شکل می‌گیرد.

نورانی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در زمینه توسعه فضای سبز در مناطق نفت خیز جنوب بیان کرد: بر اساس برنامه مقرر شده تا در پنج سال آینده پنج میلیون نهال کاشته شود.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های سنجش آلایندگی با هزینه شرکت نفت هم در تاسیسات نفتی و مناطق شهری توسط مناطق نفت خیز جنوب نصب شده است که تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان قرار دارند.

به گزارش ایرنا، سوختن مشعل‌های گازی یکی از عوامل آلودگی هوا در جنوب کشور به ویژه منطقه عسلویه است در حالی که شعله‌ور بودن این مشعل‌ها از یک طرف آلودگی محیط‌زیستی و از طرف دیگر ضرر اقتصادی به همراه دارد بر این اساس جمع‌آوری و فرآوری آنها جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است که برای رسیدن به مرحله صفر سازمان محیط‌زیست و وزارت نفت همکاری می‌کنند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=18208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.