4

اجرای”طرح کاشت یک میلیارد درخت” از مهرماه

  • کد خبر : 18369
  • 14 شهریور 1402 - 18:11
اجرای”طرح کاشت یک میلیارد درخت” از مهرماه
مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال به اتمام رسیده و این درختان بعد از اولین بارش پاییزه در مهرماه در نقاط مختلف کشور کاشته خواهند شد.

به گزارش حاشیه خبر،رضا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین وضعیت پیشرفت طرح کاشت یک میلیارد درخت را تشریح کرد و گفت: تولید نهال مورد نیاز در نهالستان‌های کشور به پایان رسیده  و ۲۵۰ میلیون اصله نهال برای سال اول این طرح  در استان‌های مختلف کشور تولید شده است.

وی ادامه داد: بعد از اولین باران پاییزه با مشارک مردم کاشت این درخت‌ها آغاز خواهد شد و تا بهار نیز بسته اقلیم‌های مختلف این کاشت ادامه خواهد داشت.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اضافه کرد: قرار است طی مدت ۴ سال یک میلیارد درخت یعنی سالی ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشته شود که البته این درخت‌ها فقط گونه‌های جنگلی و مختص به منابع طبیعی نیست و به چهار دسته گونه‌های جنگلی، درختان میوه‌دار، فضای سبز و زراعت چوب تقسیم می‌شود.

وی تصریح کرد: قانون‌ هوای پاک ملزم کرده که منابع طبیعی نهال‌های فضای سبز را تولید کند و در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد. حدود ۶۵ میلیون نهال‌ نیز برای زراعت چوب و تامین آن مورد نیاز صنایع است. حدود ۶۵ میلیون نهال میوه‌ ده است که از طریق معاونت باغبانی و بخش خصوصی و مردم تولید و کاشت می‌شود و بخش دیگر نیز باید توسط منابع طبیعی طی ۴ سال برای ترمیم‌ جنگل‌های آسیب دیده بر اثر حریق و توسعه جنگل‌ها… استفاده شود.

احمدی عنوان کرد: حدود ۳۰ درصد از این ۲۵۰ میلیون اصله نهال مختص به زراعت چوب ، حدود ۳۰ درصد گونه‌های میوه‌ای و باغی، ۱۰ درصد گونه‌های فضای سبز شهری و ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز گونه‌های جنگلی و برای ترمیم جنگل‌های آسیب دیده است.

وی در ادامه افزود: بعد از اولین بارش پاییزه در مهرماه کاشت این درخت‌ها کلید می‌خورد تا بتوانیم از آب باران با استفاده از تدابیر اتخاذ شده برای آبیاری آنها استفاده کنیم.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد در پایان گفت:آموزش عمومی مردم و ایجاد فرهنگ‌سازی هزینه دارد و باید اعتباری برای آن تخصیص داده شود. بنابراین ضروری است برای این کار اعتباری در نظر گرفته شده تا مردم برای کمک به این طرح بیشتر ترغیب شوند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=18369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.