4
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تأکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت نرم افزاری و هوش مصنوعی در تحلیل داده ها و ارتقای وضعیت مخازن نفت و گاز

  • کد خبر : 18742
  • 12 مهر 1402 - 10:27
لزوم استفاده از ظرفیت نرم افزاری و هوش مصنوعی در تحلیل داده ها و ارتقای وضعیت مخازن نفت و گاز
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر لزوم استفاده از ظرفیت نرم افزاری و هوش مصنوعی بمنظور تحلیل علمی تر و دقیق تر داده های مهندسی نفت و استفاده از خروجی آنها برای مدل سازی و ارتقای وضعیت مخازن نفت و گاز تحت سرپرستی این شرکت تأکید کرد.

مهندس علیرضا دانشی که در جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های نفت و گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و در جمع مدیران این دو شرکت سخن می گفت افزود: باید استفاده از علم و دانش روز در این شرکت و شرکت های تابعه نهادینه و به خوبی پیاده سازی شده و تحلیل درستی جهت استفاده از ظرفیت نرم افزاری و هوش مصنوعی برای راهبری میادین و مخازن و در نهایت تولید ثروت و انرژی برای کشور عزیزمان صورت پذیرد.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، وی با تأکید بر لزوم گسترش فعالیت های علمی در سطح این شرکت و شرکت های تابعه اظهار داشت: تا بصورت تمام قد علمی نشویم و از ظرفیت علم و دانش برای راهبری کارهای استفاده نکنیم موفقیتی حاصل نمی گردد.

وی رمز گشایی از مشکلات را در گرو گسترش روزآمد شدن دانست و گفت: می بایست حلقه های معرفتی علمی مرتبط با حوزه کاری را در کنار خود گسترش دهیم و راه آن منضم کردن علم به انضباط کاری و استفاده از این ترکیب برای مدیریت مخازن است.

مهندس دانشی با اشاره به اینکه در حوزه عملیاتی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان ۲۳ مخزن وجود دارد که تنها ۱۲ مخزن عملیاتی شده اند خطاب به مدیریت فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار داشت: می بایست با تهیه پکیج ها و بسته های مختلف علمی و عملیاتی برای تعیین و تکلیف باقیمانده این مخازن با استفاده از ظرفیت متخصصان و سازندگان ایرانی اقدام عملی صورت پذیرد.

وی تحقق این امر مهم را پدید آوردنده تحولات مثبت در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان جغرافیای شهر مسجدسلیمان دانست و گفت: این مهم می تواند به بالندگی،شور و نشاط کارکنان،ارتقای جایگاه ها و سمت های سازمانی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان و همچنین شکوفایی اقتصادی بیشتر شهر مسجدسلیمان منتهی بشود.

 

نگارش و انتشار : دانوش صالحی /  عکس : محمد باقری

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=18742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.