2

فروش لاستیک خودرو در خوزستان از پایان آبان ماه باید به صورت اینترنتی انجام شود

  • کد خبر : 19309
  • 15 آبان 1402 - 21:46
فروش لاستیک خودرو در خوزستان از پایان آبان ماه باید به صورت اینترنتی انجام شود
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: عرضه و فروش لاستیک خودرو در استان از پایان آبان ماه جاری باید به صورت کامل در بستر نرم‌افزارهای اینترنتی انجام شود.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایرنا محمد راضی جلالی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل این معاونت بیان کرد: این ساز و کار جدید به منظور شفاف‌سازی فرآیند عرضه و فروش لاستیک و رعایت قیمت تنظیم بازار این کالا از سوی خرده‌فروش‌ها توسط وزارت صمت مصوب شده که هنوز در خوزستان به صورت کامل عملیاتی نشده است.

پیش از این مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از افزایش قیمت ۵۰ درصدی لاستیک خودرو در بازار خبر داده بود.

وی گفت: با رصد مسیر فروش لاستیک در این سامانه‌های فروش توسط اداره کل صمت خوزستان و دستگاه‌های ناظر، امکان تخلف کردن از سوی خرده فروشی‌های لاستیک و یا قاچاق این کالا بسیار کاهش می‌یابد.

طبق اعلام وزارت صمت فروشگاه‌های خرده‌فروش لاستیک خودرو طبق دستور این وزارتخانه به میزان ثبت فروش خود در نرم افزار تعیین شده لاستیک دریافت خواهند کرد.

راضی جلالی تاکید کرد: بهتر است از چند نرم افزار فروش برای این اقدام استفاده شود تا با ایجاد رقابت مردم بهترین خدمات را دریافت کنند.

ضرورت صدور مجوز تاسیس واحد تولیدی بر اساس نیاز خوزستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه این نشست افزود: اداره کل صمت خوزستان باید بر اساس نیازسنجی و در بخش‌های با کمبود تولید کالا مجوز تاسیس واحد تولیدی صادر کند.

وی گفت: افزایش بی‌رویه ایجاد واحد تولیدی در یک حوزه، صرفه اقتصادی ندارد و در دراز مدت باعث تعطیل شدن آن واحد خواهد شد.

راضی جلالی بیان کرد: عدم نیاز سنجی در ایجاد واحد تولیدی باعث ایجاد مشکلاتی در تامین مواد اولیه خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: به عنوان مثال ۱۵ کارخانه آرد در استان وجود دارد که زیر ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و چنین شرایطی برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش مطلوب نیست به همین دلیل تنها نباید به دنبال افزایش ایجاد واحد تولیدی بدون اقدام کارشناسی باشیم.

عملکرد کمیته اقدام مشترک در خوزستان راضی کننده نیست

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: متاسفانه عملکرد کمیته اقدام ‌مشترک ( کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های ناظر) به عنوان یکی از بازوان کنترل بازار در استان ‌رضایتمند نیست و باید دوباره فعالیت این کمیته پررنگ شود.

راضی جلالی ادامه داد: خوزستان ‌دچار چالش‌های مختلفی است و همواره باید پیش بینی‌های لازم برای رفع مشکلات احتمالی انجام شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت چشمگیر قیمت گوشت قرمز در بازار استان بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای واردات گوشت قرمز به منظور تعدیل قیمت این کالا در بازار در حال انجام است .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با ابراز گله‌مندی از قیمت گوشت قرمز در بازار استان افزود: هیچگاه قیمت گوشت گوساله از گوسفند گران‌تر نبوده که این اتفاق در استان رخ داده است.

بر اساس اعلام اداره کل صمت خوزستان قیمت گوشت قرمز در بازار استان ۵۰ درصد رشد داشته است

شرکت‌های پایین دست نیشکر با مشکل تامین مواد اولیه روبرو هستند

راضی جلالی افزود: صنایع پایین دست نیشکر همچون واحدهای تولید الکل و خمیرمایه با مشکلاتی در تامین مواد اولیه خود روبرو هستند و باید راهکاری برای حل این مشکلات اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: کارخانه‌های نیشکر استان برای تامین مواد اولیه این صنایع و جلوگیری از تعطیلی آن‌ها همکاری بیشتری را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در ادامه این نشست اظهار کرد: ملاس( یکی از محصولات جانبی کارخانه‌های تولید قند و شکر ) مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی الکل و خمیر مایه است که کارخانه‌های شکر استان سالانه ۲۴۰ هزار تن از این محصول را تولید می‌کنند.

عبدعلی ناصری با بیان اینکه مصرف سالانه ۲۳۰ هزار تنی ملاس در استان گفت: به دلیل مصرف بالای این محصول در استان، ذخیره‌ای انجام نمی‌شود و با توجه به خشکسالی و کاهش تولید نیشکر در سال گذشته تولید ملاس نیز کاهش یافت.

وی با بیان اینکه کارخانه قند دزفول سال آینده افتتاح خواهد شد اظهار کرد: با وارد مدار شدن این کاخانه حدود ۴۰ هزار تن به تولید ملاس استان افزوده می‌شود.

ناصری بیان کرد: واحدهای تولیدی نیازمند به ملاس می‌توانند از پسماند ذرت که دارای مواد قندی است به عنوان جایگزین این کالا استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، صاحبان شرکت‌های تولید الکل و خمیر مایه در این نشست از کمبود و یا قیمت بالای ملاس به عنوان مواد اولیه این شرکت‌ها گله‌مند بودند.

برخی شرکت‌های تولید الکل و خمیرمایه استان به دلیل عدم تامین ملاس سه ماه تعطیل شدند.

خوزستان با داشتن هشت کارخانه نیشکر ۴۰ درصد نیاز شکر کشور را تولید می‌کند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=19309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.