6

آداب و قوانین استفاده از موبایل در محل کار

  • کد خبر : 20403
  • 08 دی 1402 - 22:46
آداب و قوانین استفاده از موبایل در محل کار
برخی از شرکتها و سازمانها قوانینی برای استفاده از تلفن همراه مشخص می کنند. اما اگر در شرکت شما چنین قوانینی وجود ندارد بهتر است خود با آداب استفاده از تلفن همراه آشنا باشید.

به گزارش حاشیه خبر،هیچ کس نیست که از استفاده کردن راحت از موبایل در محل کار بدش بیاید. معمولاً اعضای خانواده و دوستان تمایل دارند که در هر زمانی به شما دسترسی داشته باشند و فرقی ندارد که کجا هستید اما قطعاً نمی‌توان در محل کار به راحتی همیشه با موبایل کار کرد و یا به تماس ها پاسخ داد. به همین دلیل در این قسمت قوانینی را برای استفاده از موبایل در محل کار به شما معرفی می‌کنیم که بهتر است آنها را در نظر داشته باشید.

 

اثر منفی استفاده از تلفن همراه در محل کار

استفاده از تلفن همراه در محل کار مشکلات زیر را ایجاد می کند:

حواس پرتی در انجام وظایف

مزاحمت برای همکاران و بر هم زدن تمرکز آنان

ایجاد اختلال در مسائل امنیتی و تجهیزاتی که در شرکت وجود دارد

ترافیک بیش از حد شبکه اینترنت

قوانینی که برای استفاده از تلفن همراه در محل کار باید بدانید و رعایت کنید:

۱. گوشی موبایل را از خودتان دور نگه دارید

استفاده بیش از حد از موبایل در محل کار قطعاً سطح خلاقیت و بهره‌وری شما را کاهش می‌دهد. حتی اگر کسی بالای سر شما نیست، بهتر است که استفاده از موبایل را محدود کنید. اساسا نگه داشتن موبایل در دست، روی میز کار و چک کردن قسمت‌های مختلف آن باعث می‌شود که کارهای مهم را از دست بدهید.

 

۲. گوشی را سایلنت کنید

اگر اعضای خانواده یا دوستانتان قرار است یک تماس مهم با شما داشته باشند، گوشی را در حالت ویبره قرار دهید و آن را داخل جیب لباس خود بگذارید. هر زمان که اس ام اس و یا تماس داشته باشید با ویبره گوشی متوجه آن خواهید شد و همکاران شما از صدای زنگ تلفن عصبانی نمی‌شوند. همچنین هیچ کس متوجه تماس‌های شما نخواهد شد.

۳. هنگامی که جلسه دارید به موبایل خود نگاه نکنید ، مگر این که…

گوشی موبایل علاوه بر پاسخ دادن به تماس و یا پیامک یک ابزار بسیار ضروری برای محل کار هم محسوب می‌شود اما این قانون را به یاد داشته باشید که اگر در رابطه با جلسه، کاری با موبایل خود ندارید، بهتر است برای کارهای متفرقه به آن نگاه نکنید. مثلا استفاده از موبایل برای نوت برداری و یا نگاه کردن به تقویم و یا انجام کارهای مربوط به جلسه مشکل ندارد اما نباید این کار بهانه شود که حین جلسه شبکه اجتماعی را چک کنید، پست‌های دیگر افراد را ببینید یا بازی کنید زیرا قطعاً دیگران متوجه حواس پرتی شما خواهند شد.

 

۴. به جای تماس از پیام متنی یا صوتی استفاده کنید

بدون این که تماس‌ها را به سرعت پاسخ دهید، می‌توانید گوشی موبایل خود را تنظیم کنید و همه کارهای خود را با یک پیام صوتی انجام دهید. پیام‌های خود را چک کنید و به همه آنها اگر اورژانسی هستند با یک پیام صوتی پاسخ دهید. مثلاً اگر پرستار بچه یک سوال مهم دارد، می‌توانید با پیام صوتی به او پاسخ دهید.

۵. از موبایل فقط برای تماس‌های ضروری استفاده کنید

مثلاً شاید دلتان بخواهد در محل کار با یکی از دوستان تان چت کنید اما بهتر است خودتان را کنترل کنید. موبایل در محل کار فقط برای تماس‌های بسیار ضروری است. به همه اعضای خانواده و دوستانتان اطلاع دهید که نمی‌توانید در محل کار صحبت‌های بی‌مورد و غیر ضروری داشته باشید اما اگر خبر مهم و یا اتفاق خیلی خاصی رخ داده است می‌توانند با شما تماس بگیرند.

 

۶. یک مکان خصوصی برای پاسخ دادن به تماس ها پیدا کنید

اگر چه که پاسخ به تماس‌های شخصی هنگامی که وقت استراحتتان است اصلاً مشکلی ندارد اما بهتر است برای راحتی خود یک مکان خصوصی برای این کار پیدا کنید. هیچ کس نباید صدای شما را بشنود؛ مخصوصاً اگر قرار باشد راجع به یک موضوع شخصی صحبت کنید.

 

۷. موبایل را به دستشویی نبرید

حتی اگر در محل کار یا هر جای دیگری مجبور هستید که به گوشی موبایل خود جواب دهید، نباید گوشی را با خودتان به دستشویی ببرید. قطعاً با این کار به مخاطب پشت تلفن خود بی‌احترامی خواهید کرد و طرز فکر همکارانتان را نسبت به خود تغییر خواهید داد.

 

برخی دیگر از قوانین استفاده از موبایل در محل کار

موبایل خود را هرگز به محل صرف ناهار نبرید و تعاملات خود را با افراد بیشتر کنید.

زمان صحبت ارباب رجوع گوشی خود را خاموش نگه دارید.

از گوشی خود برای کارهای شخصی در طول کار استفاده نکنید.

زمانی که از شما خواسته شد تلفن را خاموش کنید، این کار را انجام دهید.

زمان زنگ خوردن گوشی خود، اول صحبت با ارباب رجوع را تمام کنید و سپس جواب دهید.

تلفن هوشمند خود را در محل کار روی میز خود قرار ندهید.

در محیط کار گوشی خود را با یک زنگ و آلارم حرفه ای تنظیم کنید.

خارج از محیط اداری تماس‌های شخصی خود را انجام دهید .

برای شنیدن پیام‌های صوتی و یا صحبت با کسی، از حالت بلندگو استفاده نکنید.

برای اینکه در محل کار دچار حواس پرتی نشوید، اعلامیه‌ها، پیام‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی را ببندید.

از قابلیت Downtime یا Digital Wellbeing استفاده کنید تا برنامه‌ها تنها به شما پیام ارسال کنند.

به گزارش وب گاه نمناک، از قابلیتی به نام Do Not Disturb استفاده نمایید تا تمام پیام‌ها و تماس‌ها به مرکز کنترل انتقال پیدا کنند بدون این که شما متوجه آن شوید.

 

کارکنان می‌توانند از تلفن همراه خود در شرایط و مجوزهای زیر استفاده کنند:

برای برقراری تماس‌های مهم و ضروری

برای استفاده از برنامه‌های بهره‌وری

برای بررسی پیام‌های مهم

برای برقراری تماس کوتاه شخصی و ضروری

نکته : اگر کارمندان از قوانین استفاده از موبایل پیروی نکنند، قطعاً تبعات و پیامدهای انضباطی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. کارفرما می‌تواند هنگام استخدام نیروهای خود از آنها بخواهید فرم مربوط به عدم استفاده از تلفن همراه شخصی را امضا کنند تا تمامی عواقب آن را در نظر داشته باشند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=20403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.