0

دادگاه های مسجدسلیمان و خوزستان، آنلاین برگزار می شوند

  • کد خبر : 24478
  • 16 مهر 1403 - 8:41
دادگاه های مسجدسلیمان و خوزستان، آنلاین برگزار می شوند
در اقدامی جالب توجه،محاکم قضایی حقوقی مسجدسلیمان و خوزستان به صورت علنی، برخط و مستقیم برای مخاطبین خارج از محکمه پخش می شوند.

به گزارش حاشیه خبر ، خبرنگار ما که خود برای پیگیری امور قضایی به محکمه قضایی این شهر مراجعه کرده بود دریافت که از تیرماه امسال با دستور رییس قوه قضاییه و در راستای شفافیت عملکرد محاکم قضایی و با فراهم آوردن زیرساخت های ارتباطی، بهره مندی علاقمندان به مسایل حقوقی و قضایی،دانشجویان رشته های حقوق،وکلا و سایرین از نحوه برگزاری دادگاه ها می توانند کلیه برگزاری محکمه قضایی را از ابتدا تا نتها ببینند و بشنوند.

به گزارش خبرنگار حاشیه خبر، در ابتدای جلسه ای که قرار است به صورت برخط برگزار شود قاضی و رییس جلسه خطاب به طرفین موضوع برخط بودن و پخش مستقیم بودن این دادگاه را اطلاع داده و چنانچه دو طرف دعوی به برگزاری برخط محکمه رضایت داشته باشند دادگاه آنها برای افراد متفرقه به صورت علنی برای مخاطبین خارج از محکمه پخش می شوند.

براساس این گزارش، تعداد ۲۱ پرونده از پرونده های حقوقی دادگستری مسجدسلیمان طی مهرماه برای پخش آنلاین و برخط برنامه ریزی شده اند .

علاقمندان جهت مشاهده محکمه های علنی خوزستان می بایست از آدرس https://skyroom.adliran.ir/ch/khoozestan-ecourt وارد فضای ابری دادگستری خوزستان شده و گزینه میهمان را انتخاب و فرم را تکمیل نمایند.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند در کانال اطلاع رسانی دادگاه های آنلاین در پیام رسان ایتا به آدرس www.eitaa.com/dadgah_Majazi  مراجعه نموده یا عضو بشوند.

قابل ذکر آنکه در پایان دادرسی، قاضی پرونده به صورت صوتی به سئوالات طرح شده از سوی مراجعه کنندگان مجازی پاسخ های لازم را ارایه کرده و ابهامات حقوقی آنها را برطرف می نماید.

نحوه شرکت در دادگاه‌های برخط

جلسه دادگاه علنی با اعلام رضایت طرفین مبنی بر برگزاری دادگاه به صورت برخط و صلاح‌دید مقام قضایی به صورت برخط برگزار می‌شود. این جلسه برای افرادی که کد ورود به سامانه برخط را دارند، قابل مشاهده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اطلاعیه‌های منتشر شده در صفحات مجازی مدیریت رسانه و روابط عمومی و یا از طریق ورود به درگاه خدمات الکترونیک قضایی به آدرس https://eadl.ir و انتخاب بخش دادگاه‌های برخط استان موردنظر خود را انتخاب کنند و در سالن‌های مجازی برگزاری دادگاه‌های برخط استان موردنظر خود حضور پیدا کنند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=24478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.