0

📌 پذیرش و ارایه مقاله علمی ۲ نفر از مهندسان شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در کنفرانس معتبر ملی و بین المللی

  • کد خبر : 24729
  • 25 مهر 1403 - 10:48
📌 پذیرش و ارایه مقاله علمی ۲ نفر از مهندسان شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در کنفرانس معتبر ملی و بین المللی
🔻مقاله علمی 2 نفر از کارشناسان و مهندسان فنی شرکت‌بهره‌برداری نفت‌و‌گاز مسجدسلیمان در کنفرانس معتبر علمی ملی و بین‌المللی پذیرفته و ارایه گردید.
🔻به گزارش حاشیه خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت‌و‌گاز مسجدسلیمان، مقاله علمی با عنوان”بازرسی به روش آلتراسونیک برد بلند در خطوط لوله انتقال نفت و گاز” که توسط مهندس علی آدم پیرا رییس اداره بازرسی‌فنی و حفاظت‌فنی این شرکت نگارش گردیده در هفتمین کنفرانس بین‌المللی آزمون‌های مخرب ایران در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی پذیرفته و ارایه گردید.
🔻وی در این مقاله با اشاره به اینکه خطوط‌لوله به عنوان مهمترین ابزار جابجایی نفت و گاز همواره در معرض آسیب‌های ناشی از عوامل مختلف مانند انواع خوردگی قراردارد از این رو عملیات بازرسی برای شناسایی و سپس تعمیر عیوب اهمیت فراوانی دارد.
🔻وی در این مقاله ضمن تشریح عملکرد و تجهیزات بازرسی به روش آلتراسونیک امواج هدایت شوند GWUT یا آلتراسونیک برد بلند LRUTبه تشریح مزایا،معایب و کاربردهای آن پرداخته و با بیان الزامات استاندارد،نحوه جمع‌آوری داده ها و حذف اختلالات آن‌ها،نحوه استفاده از منحنی DAC برای تفسیر،تجزیه و تحلیل نتایج برای این آزمون پرداخته و در نهایت برخی عوامل موثر مانند زمان و هزینه اجرای این روش بازرسی با سایر روش‌ها را مورد مقایسه و آزمون قرارداده است.
🔻همچنین در رویداد علمی دیگری،مقاله خانم مهندس منور حیدری کارشناس اداره بازرسی فنی و حفاظت‌فنی این شرکت با عنوان بررسی اثر روش‌های مختلف آماده سازی سطح بر مقاومت به خوردگی و تشکیل لایه پسیو فولاد زنگ نزن داپلکس ۱۸۰۳ در محلول NACL 3.5% تهیه و در بیست و دومین کنگره ملی خوردگی و دومین کنگره بین المللی خوردگی پژوهشگاه مواد و انرژی پذیرفته و ارایه گردید.
🔻ایشان در این مطالعه علمی،رفتار خوردگی فلزات زنگ‌‌‌نزن داپلکس ۱۸۰۳ را در محلول NACL3.5% پس از اعمال روش‌های مختلف آماده سازی سطح از جمله تمیزکاری مکانیکی،الکترولیش،پسیواسیون شیمیایی،تمیزکاری به روش آلتراسونیک،اسیدشویی و اعمال پتانسیل کاتدی بررسی می‌نماید.
🔻تحقیقات علمی این مهندس جوان شرکت‌بهره برداری نفت‌و‌گاز مسجدسلیمان نشان می دهد که نمونه‌هایی که با روش‌های الکتروپولیش و آلتراسونیک آماده سازی شده‌اند بیشترین مقاومت را در برابر خوردگی دارند که این امر ناشی از تشکیل فیلم اکسید کروم روی سطح این نمونه‌ها و پسیو شدن آسان‌تر آنها می‌باشد.
🖌نگارش و انتشار: دانوش صالحی /
لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=24729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.