تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024
2
مسئول بازرسی فنی شرکت گاز خوزستان خبرداد:

استمرار عملیات نشت یابی از شبکه های گازرسانی و تاسیسات

  • کد خبر : 3032
  • 19 مرداد 1400 - 9:28
استمرار عملیات نشت یابی از شبکه های گازرسانی و تاسیسات
با بکارگیری نیروهای با انگیزه و استفاده از بروزترین تجهیزات، عملیات نشت یابی از شبکه های گازرسانی و تاسیسات بصورت دوره ای (دو نوبت در سال) در سطح استان انجام می‌شود.

محسن پزشکیان مسئول بازرسی فنی این شرکت در خصوص میزان نشت یابی از شبکه و تاسیسات گفت: هر ساله بیش از ۴٧٠٠٠ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه به همراه بیش از ٢ میلیون انشعاب تجاری و خانگی و حدود ٢٢ هزار شیر و حوضچه نشت یابی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته طبق برنامه تعداد ۴٠۴ ایستگاه تقلیل فشار و اندازه گیری (CGS,TBS,DRS) در استان خوزستان تحت عملیات نشت یابی قرار گرفت و از ابتدای سال تا کنون همچنان نشت یابی ایستگاه های گازرسانی مطابق با برنامه زمانبندی در حال انجام می‌باشد.

محسن پزشکیان تصریح کرد: نشتی های زیر زمینی شناسایی شده در سامانه نشت یابی ثبت و بلافاصله توسط همکاران بهره بردار نسبت به رفع آن اقدام می‌گردد.

مسئول بازرسی فنی اظهار داشت: این عملیات با تدابیر و تاکید مدیرعامل محترم گاز استان خوزستان و همت و پیگیری مدیریت بهره برداری بدست آمده است که در این خصوص از تمامی ارکان تاثیر گذار و همکاران مرتبط سپاسگزارم.

پزشکیان درخصوص اهمیت نشت یابی گفت: نشت یابی اهمیت بسزایی دارد، به نحوی که کوتاهی و غفلت از آن می تواند خسارات فراوان و جبران ناپذیری داشته باشد. در همین راستا امور بازرسی فنی با توجه به شرایط آب و هوایی، طول عمر شبکه و تعداد نشت های پیدا شده در سال‌های قبل در هر منطقه جهت نشت‌یابی سالیانه یک برنامه مدون، مطابق با استانداردهای شرکت ملی گاز تنظیم نموده و کنترل دوره‌ای از تاسیسات با بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاه های نشت یاب لیزری و استقرار نرم افزار سیستم مدیریت برخط نشت یابی بر پایه GIS انجام می پذیرد. این سیستم قابلیت ردیابی اپراتورهای نشت یاب، ثبت و ارسال آنلاین نشت ها، نواقص شناسایی شده، نمایش آمار کلی، ذخیره سازی اطلاعات و تهیه گزارش های تحلیلی را دارا می باشد.

مسئول امور بازرسی فنی گاز خوزستان در پایان گفت: ما طبق وظیفه و رسالتی که داریم، هرساله تاسیسات زیرزمینی و روزمینی را نشت‌یابی می‌کنیم، اما در مواردی ممکن است تاسیسات توسط سازمان های دیگر در حین کار و یا به دلیل حفاری و برخورد یا تصادف با علمک منجر به نشت گاز شوند. از مشترکین محترم درخواست دارد در صورت ملاحظه چنین مواردی با شماره امداد گاز ۱۹۴ تماس حاصل فرمایند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=3032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.