3

جهش جدید و بسیار خطرناکم ویروس اچ‌آی‌وی کشف شد

  • کد خبر : 6128
  • 16 بهمن 1400 - 12:05
جهش جدید و بسیار خطرناکم ویروس اچ‌آی‌وی کشف شد
پژوهشگران دانشگاه آکسفورد اعلام کردند، سویه جدید ویروس اچ آی وی را در هلند کشف کردند که بسیار خطرناک‌تر از سویه‌های قبلی ویروس است.

به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، پژوهشگران دانشگاه آکسفورد اعلام کردند، سویه جدید ویروس اچ آی وی را در هلند کشف کردند که بسیار خطرناک‌تر است.

«کریس وایمنت» محقق اپیدمولوژی دانشگاه آکسفورد و نویسنده اصلی این مقاله علمی که در نشریه ساینس منتشر شد، گفت: دلیلی برای نگرانی در مورد این ویروس وجود ندارد اما بیماران مبتلا به این سویه که آنها آن را «وی‌بی» می‌نامند، در خون خود سطح آلودگی ویروسی ۳.۵ تا ۵.۵ برابر بیشتر از افراد آلوده به انواع دیگر داشتند و همچنین سیستم ایمنی بدن آنها بسیار سریع‌تر ضعیف می‌شود.

پژوهشگران تاکید کردند، این سویه خطرناک احتمالاً در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ در هلند به وجود آمده و مدت‌هاست که وجود دارد، اما به دلیل اثربخشی درمان‌های مدرن، «دلیلی برای هشدار نیست».

کریستف فریزر، یکی دیگر از نویسندگان این پژوهش و محقق دانشگاه آکسفورد در بیانیه مطبوعاتی گفت: «یافته‌های ما بر اهمیت دستورالعمل‌های سازمان  جهانی بهداشت تاکید می‌کند که افراد در معرض خطر ابتلا به HIV به آزمایش‌های منظم برای تشخیص زودهنگام و به دنبال آن درمان فوری اقدام کنند».

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=6128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.