تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
4

ارائه مقاله کارشناسان نیروگاه رامین اهواز در سومین کنفرانس بین المللی شیمی

  • کد خبر : 7383
  • 17 فروردین 1401 - 12:25
ارائه مقاله کارشناسان نیروگاه رامین اهواز در سومین کنفرانس بین المللی  شیمی
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: در سومین کنفرانس شیمی و مهندسی شیمی که در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد مقاله کارشناسان این نیروگاه تحت عنوان «تأثیر فرایند الکتروکواگالسیون در کاهش سختی و حذف تاری در سیکل آب خنک کن نیروگاه رامین اهواز » که حاصل تحقیقات فنی مهندس محمد احسانی پور ، میثم باوی، عمار احمدی وفا بود ارائه و مورد استقبال داوران این کنفرانس واقع گردید.

محمد احسانی پور مدیر شیمی فاز ۱ و۲ نیروگاه رامین با اشاره به نقش حیاتی فرآیندهای شیمیایی بر روند تامین آب باکیفیت جهت واحد‌های تولید برق این نیروگاه ، مقاله ارائه شده را حاصل یک تحقیقات گروهی برشمرد و اظهار امیدواری نمود با تکیه بر دانش و تجربه همکاران خود شاهد بهبود کیفیت و روند تصفیه آب استحصالی از رودخانه کارون به واحد‌های نیروگاهی باشیم.

در چکیده این مقاله آمده است:
آب به عنوان ماده حیاتی در زندگی بشر می باشد و تأمین آن با کیفیت موردنیاز جهت مصارف صنعتی همواره با مشکلاتی از قبیل افزایش سختی در طول پروسه انتقال حرارت ، افزایش تغلیظ ،افزایش تاری و نهایتا ایجاد رسوب سخت کربناتی در سطوح حرارتی می شود . این تحقیق به صورت یک مطالعه تجربی در مقیاس آزمایشگاهی، با استفاده از یک مخزن شیشه ای با حجم Lit 2 حاوی ۴ عدد الکترود صفحهای از جنس آلومینیوم انجام شد و درصد حذف سختی و کدورت )تاری(
سیکل آب خنک کن نیروگاه در گستره پتانسیل ۶ ،۱۱ ،۱۴ ولت و در زمانهای واکنش ۱۲ ،۴۲ ،۶۲ دقیقه و در pH 5 ، ۷ و ۱۲ بررسی و تعیین مقدار گردید و مشخص گردید. بیشترین میزان حذف سختی و تاری در اختلاف پتانسیل v ~24 و مدت زمان واکنش min 60 با راندمان %۸۸٫۵ برای سختی و %۹۳٫۸ برای تاری در ۱۰=PH بدست آمد. این بررسی نشان میدهد که استفاده از الکترودهای صفحهای آلومینیومی، میتواند روش مناسبی در حذف سختی و کدورت )تاری( در محیط آبی در نیروگاه ها باشد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=7383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.