باحمایت بنیاد علوی و در راستای اجرای پدافند غیرعامل، ۲۰ درصد از نانواییهای شهرستان مسجدسلیمان استان خوزستان به موتوربرق مجهز شدند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از قطع برق ۱۴۲ اداره پرمصرف در سطح استان بهصورت خودکار و از طریق کنتورهای هوشمند خبر داد و گفت: این اقدام در پی پایش مستمر مصرف و رعایتنکردن مصوبه کاهش مصرف اداری انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به فرارسیدن فصل گرما، از تدوین و اجرای برنامههای هدفمند برای مدیریت بار شبکه خبر داد و بر ضرورت کاهش چشمگیر مصرف برق در دستگاههای اجرایی و پایش مستمر بخشهای صنعتی و کشاورزی تاکید کرد.
عملیات اجرایی احداث ۶ نیروگاه خورشیدی از جمله نخستین نیروگاه خورشیدی شناور کشور با مجموع توان ۱۷۱ مگاوات روز چهارشنبه با حضور وزیر نیرو در خوزستان آغاز شد.
بخشنامه کاهش و تغییر ساعت کاری دستگاه های اجرایی،دولتی،شهرداری ها، بانک ها و سایر ارگان های دولتی جهت اعمال و اجرا از ابتدای فصل زمستان ابلاغ شد.
استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه ای از تعطیلی ادارات و دستگاه های اجرای این استان طی روزهای سه شنبه 31 تیر و چهارشنبه یکم مرداد ماه خبر داد.
دبیر سندیکای صنعت برق گفت: ما باید باور کنیم کسری برق داریم که میتواند ناشی از کمبود تولید، عدم توسعه شبکه، افزایش مصرف و یا به دلیل وجود مصرفکنندگان ناشناخته باشد، در هر حال آنچه مسلم است برق کم داریم و راهی جز کم مصرف کردن نیست.