روند بازگشت آلودگی هوا به نقشه ایران برای سومین روز پیاپی ادامه داشت و افزایش غلظت آلایندهها، بخش های وسیع تری از کشور را درگیر کرد.
دهههاست به دنبال جایگزینی برای نفت میگردیم، اما پاسخ درست در مقابل چشمانمان بود؛ در بیکران اقیانوسها که ۷۰ درصد سیاره ما را پوشاندهاند.
هوای ۱۵ شهر خوزستان در وضعیت قهوهای، بنفش و قرمز آلودگی هوا قرار گرفت.
رییس اداره محیط زیست شهرستان باوی از پلمپ بودن مخازن مازوت و خارج بودن تجهیزات مازوتسوزی نیروگاه رامین اهواز خبر داد و گفت: این نیروگاه از سال ۱۴۰۲ تاکنون از سوخت اضطراری مازوت استفاده نکرده است.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: براساس برنامهریزی و روند پیشرفت طرح جمعآوری گازهای همراه نفت، پیشبینی میشود افق سال ۱۴۰۷، زمان توقف کامل گازسوزی(فلرینگ) در مناطق نفتخیز جنوب باشد.
🔹 به مناسبت روز ملی هوایپاک، با همکاری و مشارکت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان،نظارت اداره حفاظتمحیطزیست و حضور انجمنهای مردم نهاد، تعداد 200 اصله نهال در اراضی ملی و منطقه حفاظت شده هفت شهیدان مسجدسلیمان غرس گردید.
انتشار گازهای آلاینده ناشی از سوزاندن فلرهای نفتی، اهواز و دیگر مناطق خوزستان را به یکی از آلودهترین مناطق جهان تبدیل کرده است. این آلودگیها به طور مستقیم باعث افزایش بیماریهای تنفسی و قلبی در میان مردم منطقه شده است.