تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
2
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب:

۵۲ طرح مهم نفتی در جنوب تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 17459
  • 20 تیر 1402 - 12:08
۵۲ طرح مهم نفتی در جنوب تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اقدامات شبانه روزی این شرکت در راستای افزایش تولید و خدمت‌رسانی گفت: ۵۲ طرح مهم تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایرنا، علیرضا دانشی در آیین بهره برداری از مبدل حرارتی نمکزدایی تاسیسات نفتی در میدان منصوری اظهارکرد: با بررسی‌های صورت گرفته طی سال ۱۴۰۱، میزان فعالیت‌ها و تلاش‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این مدت، معادل چهار سال گذشته بوده است و اعتقاد داریم عملکرد نیروهای ولایی، انقلابی و جهادگر باید جبران کننده کم کاری‌های ادوار گذشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت میدان نفتی منصوری گفت: این میدان شامل ۲ مخزن آسماری و بنگستان است که ظرفیت آن حدود ۲۵۸ هزار بشکه نفت در روز است. از این میزان ۱۴۵ هزار بشکه متعلق به آسماری و مابقی آن به بنگستان تعلق دارد.

مدیر عامل ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به شرایط مخازن و نیاز آن‌ها به واحد نمک‌زدایی توضیح داد: سال‌ ۹۶ واحد نمکزادیی در این مخازن نصب شد اما یکسال پس از راه اندازی مبدل خارجی دچار نقص فنی شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تولید مبدل داخلی با همت دانش جوانان کشور توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ با طراحی و ساخت داخلی، این مبدل حرارتی نصب و امروز به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از آن کیفیت تولید حدود ۷۰ هزار بشکه نفت نمکی را ارتقا می دهد.

 

اعتبارات حوزه پژوهش و تحقیقات مناطق نفت‌خیز جنوب به ۳۵ هزار میلیارد ریال خواهد رسید

دانشی با بیان این که نفت این میدان برای مبادی صادراتی و پالایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد تصریح کرد: تولید این مبدل حرارتی با دانش داخلی با حدود یک چهارم قیمت خارجی انجام شده است.

وی در ادامه سخنان خود توضیح داد: طی ۱۰ سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال برای کارهای پژوهش، تحقیقاتی و اقدامات نوآورانه هزینه شد اما در طول سال گذشته این مبلغ به ۱۵ هزار میلیارد ریال رسید و به عبارتی این یکسال، ۱۷ برابر گذشته کار علمی و پژوهشی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: اختصاص این میزان منابع مالی در حوزه پژوهش و تحقیقات نشان دهنده اهمیت موضوع و توجه به اقدامات نوآورانه در صنعت نفت جنوب است.

دانشی یادآورشد: تلاش داریم که منابع مربوط به این حوزه را تا پایان امسال به ۳۵ هزار میلیارد ریال برسانیم.

مبدل حرارتی نمکزدایی در تاسیسات نفتی منصوری عصر یکشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مدیران نفتی جنوب کشور به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=17459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.