1

تعمیر و تعویض موفقیت آمیز بخش آسیب دیده خط لوله ۴۲ اینچ نفت سنگین صادراتی شرکت آغاجاری

  • کد خبر : 18861
  • 22 مهر 1402 - 12:45
تعمیر و تعویض موفقیت آمیز بخش آسیب دیده خط لوله ۴۲ اینچ نفت سنگین صادراتی شرکت آغاجاری
تعمیر و تعویض موفقیت آمیز بخش آسیب دیده خط لوله 42 اینچ نفت سنگین صادراتی شرکت آغاجاری مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری گفت: عملیات تعمیر و تعویض نقاط بحراتی و آسیب دیده خط لوله رابط 42 اینچ نفت سنگین شیرخانه های مایل21/7 و 77/7 این شرکت با انجام چندین روز کار شبانه روزی با موفقیت به پایان رسید.

محمدرضا گودرزی بیان کرد: خط لوله ۴۲ نفت سنگین به طول ۸۳۵ متر که بعنوان رابط دو شیرخانه مایل ۲۱/۷ و ۷۷/۷ می باشد و در زمان بروز مشکل در موارد عملیاتی بصورت  بصورت جریان عادی (flow gravity) در سرویس قرار می گیرد؛ اخیراً به دلیل تجمع آب در کمترین ارتفاع خط لوله از سطح دریا  (Elevation @23m)، دچار خوردگی داخلی و کاهش شدید ضخامت در حد ۳٫۵mm   گردیده بود.
وی افزود: در راستای ایمن سازی خط لوله مذکور با هماهنگی شرکت ملی مناطق نفتوخیز جنوب عملیات تعمیر و تعویض قسمت آسیب دیده این خط لوله رابط، به صورت شبانه روزی و در گرمای طاقت فرسای منطقه آغاز شد.
وی گفت:  در راستای این عملیات انتقال و جابجایی خطوط لوله صادراتی بمنظور آزاد سازی این خط لوله  جهت پمپاژ و صادرات همزمان ۳ گرید نفتی (سبک و سنگین/ فوق سنگین) ، تخلیه حد فاصل شیرخانه ۲۱/۷ و ۷۷/۷ طی دو مرحله و تزریق بیش از حدود ۶۰۰۰ بشکه به خطوط لوله صادراتی مجاور انجام شد.
مهندس گودرزی  تعمیر و تزریق گریس چهارگانه برای اولین بار بدون دخالت شرکتهای خصوصی به شیر۴۲ٌ معیوب رابط سنگین در شیرخانه ۲۱/۷ ،  اصلاحیه نصب شیر ۴۲ٌ اینچ  رابط در شیرخانه ۷۷/۷ به جهت جلوگیری از انباشت آب و بروز خوردگی و تعویض حدود ۱۰۰ متر خط لوله ۴۲ٌ  را از جمله اقدامات دیگر انجام شده در این عملیات برشمرد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=18861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.