3

اثرات نامطلوب آلودگی هوا در دوره بارداری

  • کد خبر : 7568
  • 23 فروردین 1401 - 10:22
اثرات نامطلوب آلودگی هوا در دوره بارداری
نتایج یک بررسی به اثرات نامطلوب و متعدد آلودگی هوا در دوره بارداری پرداخته است.

به نقل از هندوستان‌تایمز، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در دوران بارداری می‌تواند اثرات نامطلوبی بر کودکان داشته باشد.

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با افزایش خطر تولد نوزاد کم وزن، زایمان زودرس و خطر ابتلا به آسم در سنین بالاتر مرتبط است. بیشتر این  موارد به دلیل تاثیر آلودگی هوا بر سرعت رشد و نمو جنین است. با این حال، هنوز روش‌های دقیقی که اثرات آلاینده‌ها را با جزئیات مشخص می‌کنند و نقش ژن‌های مرتبط با عملکرد ایمنی به طور کامل شناخته نشده است.

براساس پژوهشی که توسط دانشگاه تگزاس A&M انجام شد، قرار گرفتن در معرض آلودگی در دوران بارداری می تواند اثرات نامطلوب زیادی در نوزادان و کودکان داشته باشد که حتی می‌تواند تا بزرگسالی نیز ادامه یابد.

نتایج این مطالعه در مجله «Antioxidants» منتشر شد؛ ناتالی جانسون، دانشیار دانشکده بهداشت عمومی تگزاس A&M، می‌گوید: «این یافته‌ها می‌تواند به مکانیسم احتمالی اشاره کند که از طریق آن ذرات بسیار ریز می‌توانند بر عملکرد جفت و سلامت دوران بارداری تأثیر بگذارند. این امر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد نقش ژن‌ها در پاسخ‌های ایمنی و نحوه تعامل آن ژن‌ها با عوامل محیطی را برجسته می‌کند. این تحقیق همچنین اهمیت ایجاد استانداردهای بهداشتی برای آلودگی ذرات بسیار ریز را که به نظر می‌رسد اثرات جدی بر سلامت و رشد دوران بارداری و نوزادی دارد، تقویت می‌کند».

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=7568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.