بنزین

۱۳شهریور
فریب کاسبی جدید بنزین را نخورید

فریب کاسبی جدید بنزین را نخورید

اخیرا خبری مبنی بر شارژ کارت سوخت در فضای مجازی منتشر شده که طبق گفته سخنگوی صنف جایگاه داران لازم است مردم نسبت به این موضوع هشیار باشند و فریب نخورند.

۰۹شهریور
چالش بنزینی دولت چهاردهم / شیوه سهمیه‌بندی بندی بنزین تغییر می کند؟

چالش بنزینی دولت چهاردهم / شیوه سهمیه‌بندی بندی بنزین تغییر می کند؟

تولید روزانه بنزین تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به ۱۲۹میلیون لیتر برسد. این حکم قانون برنامه هفتم توسعه است که درصورت تحقق، باز هم ایران در طول ۵سال آینده با بحران ناترازی بنزینی مواجه خواهد شد.

۱۱مرداد
مالیات جدید برای مصرف فرآورده‌ های نفتی / قیمت بنزین و گازوئیل تغییر می کند؟

مالیات جدید برای مصرف فرآورده‌ های نفتی / قیمت بنزین و گازوئیل تغییر می کند؟

در اطلاعیه جدید سازمان امور مالیاتی، بر مبنای مصوبه اخیر هیات وزیران، ازاین‌پس مالیات ارزش‌افزوده و عوارض فروش داخلی فرآورده‌های نفتی از مصرف‌کننده نهایی دریافت می‌شود اما نرخ تکلیفی بنزین و گازوئیل تغییر نمی‌کند.

۰۴اردیبهشت
خسارت ۹ میلیارد دلاری خودروهای فرسوده به کشور

خسارت ۹ میلیارد دلاری خودروهای فرسوده به کشور

خودروهای فرسوده در روز بیش از ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند و در صورت جایگزینی این خودروها با خودروهای استاندارد حدود ۲۷ میلیون لیتر در روز بنزین و ۹میلیون لیتر گازوئیل صرفه‌جویی خواهد شد.

۲۸دی
درآمدسوزی ۱۵ میلیارد دلاری با مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی

درآمدسوزی ۱۵ میلیارد دلاری با مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی

یک کارشناس انرژی با بیان اینکه مصرف سوخت خودروهای تولید داخل دو برابر میانگین جهانی است، گفت: اگر مصرف سوخت خودروهای داخلی مطابق با استانداردهای بین‌المللی بود، می‌توانستیم روزانه بیش از ۵۰ میلیون لیتر بنزین معادل سالانه ۱۵ میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

۰۵مهر
تصمیم برنامه هفتم توسعه برای بنزین

تصمیم برنامه هفتم توسعه برای بنزین

برنامه هفتم توسعه برنامه جدیدی را برای بنزین در نظر گرفته که در آن اختیاراتی به دولت داده شده است.

۲۳مرداد
شدت مصرف انرژی در کشور به بالاترین حد رسیده است

شدت مصرف انرژی در کشور به بالاترین حد رسیده است

دبیر انرژی سند تحول دولت با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار حکمرانی مقدم بر اصلاح قیمت‌ها دانست و گفت: روند شدت مصرف انرژی در کشور به بالاترین حد خود رسیده به طوری که سومین تولیدکننده و مصرف‌کننده گاز در دنیا هستیم.