جلسه بررسی روند احداث نیروگاه خورشیدی در این شهرستان با حضور فرماندار مسجدسلیمان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد.
معاون وزیر نیرو گفت: توسعه نیروگاههای خانگی در دستور کار قرار دارد و در همین زمینه تسهیلاتی تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان برای شهروندان از طریق یکی از بانکهای کشور فراهم شده است.
بهزاد قیاسی پژوهشگر پسادکتری با راهنمایی هادی رمضانی اعتدالی در دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، پژوهشی را با عنوان «بررسی پتانسیل فنی، اقتصادی و زیستمحیطی استفاده از پنلهای انرژی خورشیدی جهت کاهش تبخیر و تولید انرژی در مخازن سدهای ایران» با حمایت بنیاد ملی علم ایران به انجام رسانده است.
رشد مصرف برق، ناترازی تولید و آسیبپذیری زیرساختهای انرژی، توسعه نیروگاههای خورشیدی را به گزینهای مهم برای تقویت امنیت انرژی و تأمین پایدار برق در کشور تبدیل کرده است.
مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان گفت: نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در اطراف سد کرخه احداث می شود.
استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت توسعه انرژیهای تجدیدپذیر،ازبرنامهریزی برای تولید گسترده برق خورشیدی در استان خبرداد و گفت:تمام دستگاهها موظف به استفاده از پنل خورشیدی هستند.
ناترازی برق این روزها بخشهای مختلف، بهویژه حوزه تولید را تحت تاثیر قرار داده است و دولت برای کاهش این مشکل به تولید برق از انرژیهای تجدیدپذیر، به ویژه انرژی خورشیدی، روی آورده است، خوزستان در این مسیر به عنوان یکی از استانهای پیشرو نقش مهمی ایفا میکند.