مدیرکل هواشناسی خوزستان از وزش باد متوسط تا شدید همراه با تندبادهای لحظهای و احتمال خیزش گردوخاک موقت و محلی در بخشهای مختلف استان تا اواخر وقت شنبه خبر داد.
گرمای هوا متابولیسم بدن را افزایش میدهد و باعث تعریق و از دست رفتن آب میشود. خوردن مواد غذایی خنک کننده طبیعی مانند میوههای آبدار، سبزیجات تازه و نوشیدنیهای سنتی، بدون نیاز به وسایل برقی، دمای درون بدن را تنظیم کرده و طراوت را به شما هدیه میدهد.
مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: امروز تا روز چهارشنبه، روند افزایش سه تا چهار درجهای دما در سطح استان پیشبینی میشود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا (یکشنبه) نسبت به امروز افزایش دما در سطح کشور خواهیم داشت، به طوری که بخشهای از استانهای خوزستان و مازندران بین ۵ تا ۹ درجه افزایش دما خواهند داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به فرارسیدن فصل گرما، از تدوین و اجرای برنامههای هدفمند برای مدیریت بار شبکه خبر داد و بر ضرورت کاهش چشمگیر مصرف برق در دستگاههای اجرایی و پایش مستمر بخشهای صنعتی و کشاورزی تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقهای خوزستان از پایان عملیات احداث کلیدخانه ۱۳۲ کیلوولت چمریحان در شهرستان ایذه و برقدار شدن این پروژه مهم جهت تامین برق تابستان ۱۴۰۵، خبر داد.
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: استان خوزستان در حالی با خاموشیهای پیدرپی روبهرو است که شهرهای آن جزو گرمترین نقاط جهان شناخته میشوند.