🔹جلسه پیشبینی بهرهدهی چاههای شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مارون (مربوط به نیمه نخست سال ۱۴۰۵)، با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیران ارشد این مجموعه برگزار شد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد که شرکت بهرهبرداری نفت و گاز آغاجاری در آینده نزدیک به قطب گازی مناطق نفتخیز جنوب تبدیل میشود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با صدور پیامی روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و تجلیل از مقام « مهندس» را به جامعه مهندسین کشور خصوصاً مهندسین پرتلاش و خلاق صنعت نفت تبریک گفت.
آنچه پیشروی مناطق نفتخیز جنوب قرار دارد، استمرار این مسیر با تمرکز بر ایفای کامل تکالیف برنامه هفتم پیشرفت است؛ مسیری که افزایش تولید نفت خام تا سطوح هدفگذاریشده، جمعآوری کامل گازهای مشعل تا پایان برنامه، توسعه میادین گازی با هدف تأمین بخشی از نیاز روبهرشد کشور به گاز و ارتقای نقش این شرکت در پایداری سبد انرژی را در بر میگیرد. تحقق این اهداف، همزمان با تعمیق رویکردهای نوین ازدیاد برداشت، توسعه فناوریهای بومی، توانمندسازی سرمایه انسانی متناسب با مأموریتهای آینده و تقویت مشارکت بخش خصوصی و دانشبنیان دنبال خواهد شد؛
🔸مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بههمراه مدیرعامل شرکت بهرهبرداری نفت و گاز کارون، جمعی از مدیران ستادی،مجری و مسئولان ذیربط، از پروژه عبور خط لوله آب تیمور به روش حفاری افقی جهتدار (HDD) از زیر بستر رودخانه کارون بازدید کرد.
🔸محقق،پژوهشگر، مورخ برجسته ایران در گفتگو با این پایگاه خبری به تشریح نظر خود مبنی بر اهمیت و میسر بودن احیاء ، بازسازی و نصب مجدد پل مغروق « سی میلی » در حادثه سیلاب هفتم دی ماه شهرستان مسجدسلیمان پرداخت.
🔹مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در 2 حکم جداگانه سرپرستان مدیریت مهندسی و ساختمان و مدیریت تولید این شرکت را منصوب نمود.