سازمان اداری و استخدامی کشور با صدور بخشنامه ای اعلام کرد که اختیار مدیریت حضور کارکنان در شرایط اضطرار با استانداران است.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و عقد قرارداد مستقیم با آنها را منوط به ابلاغ آییننامه و بخشنامه سازمان امور استخدامی و وجود جدول زمانبندی مشخص عنوان کرد.
هزاران نیروی شرکتی سالهاست وظایف مستمر و حیاتی دستگاههای اجرایی را انجام میدهند، اما به دلیل قراردادهای واسطهای و نبود شفافیت آماری، سهمی از ثبات شغلی و نظام اداری رسمی ندارند موضوعی که در سالهای اخیر به دغدغه دولت و مجلس تبدیل شده است.
پس از کش و قوس بسیار در نهایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه مزد ۱۴۰۵ جامعه کارگری کشور را ابلاغ کرد.
معاون سازمان اداری و استخدامی جزئیات افزایش ۳۰ تا ۴۳ درصدی حقوق کارمندان دولت را تشریح کرد و گفت: حداقل حقوق کارمندان دولت که سال گذشته ۱۳ میلیون تومان بود امسال با ۴۳ درصد افزایش به رقم ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان میرسد.
سازمان اداری و استخدامی کشور از آغاز فعالیت سامانه حقوق و مزایا برای درج اطلاعات حقوق فروردین ماه کارکنان دولت از روز ۱۷ فروردین خبر داد و اعلام کرد که این سامانه تا ۲۳ فروردین برای ثبت اطلاعات دستگاههای اجرایی فعال است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد: در روزهای آینده احکام جدید حقوق کارکنان و کارمندان دولت بر اساس ضریب ۱۴۰۵ اعمال و حقوق فروردین بر اساس رقم جدید پرداخت میشود.