3

رانندگان از تردد غیرضروری در جاده‌های اندیکا خودداری کنند

  • کد خبر : 10051
  • 06 مرداد 1401 - 21:35
رانندگان از تردد غیرضروری در جاده‌های اندیکا خودداری کنند
فرماندار اندیکا با اشاره به هشدارهای هواشناسی در خصوص فعالیت توده هوای مونسون، و نیز کوهستانی بودن جاده‌های اندیکا از شهروندان و رانندگان خواست از رفتن به مناطق مرتفع و تردد غیرضروری در جاده‌های این شهرستان خودداری کنند.

امراله نوذری با اعلام این خبر اظهار داشت: بیشتر جاده‌های این شهرستان از مسیرهای کوهستانی و رودخانه‌های فصلی عبور می‌کنند که این هشدار به لحاظ حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از حوادث احتمالی صادر شده است.

وی افزود: به گردشگران نیز توصیه می‌شود تا پایان فعالیت این سامانه جوی از حضور در مناطق گردشگری به ویژه حاشیه رودخانه ها بپرهیزند.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان اندیکا ادامه داد: عمده عشایر و برخی روستاییان این شهرستان نیز در اتراق گاه‌های تابستانه در دامنه کوه‌ها و حاشیه رودخانه هستند که ظرف چند روز گذشته هشدار لازم برای جابجایی و اسکان در مناطق ایمن به آنها داده شده است.

وی گفت: ستاد مدیریت بحران در شهرستان اندیکا در آماده باش است و تمهید لازم در مقابله با حوادث احتمالی در این شهرستان پیش بینی شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع این سامانه در استان به ویژه از شمال تا جنوب شرق استان هشدار قرمز صادر کرده است.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=10051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.