6

مدیریت رسانه در تیم نفت مسجدسلیمان، نیازمند بازنگری و پوست اندازی است

  • کد خبر : 10272
  • 29 شهریور 1401 - 11:38
مدیریت رسانه در تیم نفت مسجدسلیمان، نیازمند بازنگری و پوست اندازی است
مدیریت رسانه در تیم ها و موسسات ورزشی حرفه ای از جایگاهی ارزشمند برخورداراست از این رو می بایست این جایگاه در راستای اصول حرفه ای گری تیم یا موسسه به افراد توانمند،خلاق،با ذکاوت،متخصص در امر رسانه خصوصاً رسانه های برخط سپرده شود .

دانوش صالحی :

این منصب از آنچنان اهمیتی برخوردار است که می تواند از منظر درونی، بر سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های باشگاه اثرگذار باشد و از منظر بیرونی با استفاده از ظرفیت، نوع و چگونگی ارتباط با رسانه ها موجب تلطیف نگاه های بیرونی به فعالیت های ورزشی ، فرهنگی و حتی اقتصادی باشگاه گردد .
با اقتصادی تر شدن فعالیت موسسات و تیم های ورزشی خصوصاً در رشته ی مهیجی همچون فوتبال، تیمی در سطح لیگ برتر کشور که ارتباط صحیح و اصولی با رسانه ها داشته باشد و از ابزارهای متنوع اطلاع رسانی و تبلیغاتی برای سازمان متبوع خود بهره گیرد می تواند در استقبال بنگاه های بزرگ اقتصادی بمنظور اسپانسری تیمشان اثرگذار بوده و یاری رسان ارکان موسسه در کاهش دغدغه های تأمین هزینه های مالی باشند .
همچنین مدیریت رسانه باشگاه می تواند در اموری همچون : تبلیغات ( تهیه و انتشار بروشور، پوستر، تبلیغ محصول یا بازیکن، برگزاری کنفرانس های خبری ) ، مدیریت خدمات آماری و اطلاعاتی ( تهیه و تدوین سوابق بازیها در آرشیو، تعداد بردها، باخت ها ) ، مدیریت امور رسانه ها در مسابقات ( ارتباط صحیح با رسانه ها و خبرنگاران بمنظور بهره گیری از ظرفیت آنها در انعکاس وقایع تیم متبوع ، تأمین اعتبار هزینه های مربوطه، مدیریت امور خبرنگاران، … ) ، تولید نشریات و گاه نامه های چاپی یا الکترونیک ( برنامه زمان بندی مسابقات، اطلاعیه ها و بروشورها ) و در نهایت مدیریت فضای مجازی ( تجزیه و تحلیل نظرات کاربران وب سایت خبری یا صفحه اینستاگرام باشگاه ، تجزیه و تحلیل مطالب سایت و فضای مجازی ، دسته بندی و تفکیک هر یک بمنظور ارایه به مدیریت باشگاه و بکارگیری نظرات کارگشای هواداران و کاربران مربوطه به منظور تعالی بخشی اهداف و پرهیز از گرفتاری در حواشی ) می تواند دخالت مستقیم داشته و شرح وظیفه اش گسترش می یابد .
حتی این جایگاه می تواند به گونه ای باشد که در مواقع بحرانی همچون ضعف های تیم داوری و کسب نتایج نامطلوب که به نارضایتی شدید کادر فنی و هوادار منتهی می شود با ترتیب مصاحبه های مختلف و ضمن بهره گیری از فضای رسانه های ورزشی صدای اعتراض هواداران و کادر فنی را بدور از جنجال ها و حاشیه سازی ها رسانه ای کرده و به گوش مسئولین بالا دستی رسانیده و زمینه استقرار عدالت را در مستطیل سبز برقرار سازد.
همه اینها که گفته شد اصول و ساز و کار مدیریت رسانه در موسسات ورزشی حرفه ای بود . اما در تیم نفت مسجدسلیمان این جایگاه کجاست و چگونه است؟
طی سالیان اخیر مدیریت رسانه تیم نفت مسجدسلیمان علیرغم همه تغییر و تحولات مکرر هیأت مدیره و مدیرعامل که همواره درعزل و نصب بودند، بطور ثابت باقی مانده (!!! ) و تغییری نداشته است . بررسی عملکرد وی در هنگام کنفرانس های خبری تنها به بیان چند جمله ثابت و کلیشه ای منحصر و بسنده شده و در سایر امور گفته شده نیز جز تنها نشر تعدادی عکس ساده از تمرین یا حین مسابقه بازیکنان، اقدام حرفه ای دیگری مشاهده نمی شود.
پیش از شروع  رقابت های لیگ بیست و دوم، تیم نفت طی که به مدت ۲ ماه بطور کامل و خارج از جغرافیای استان خوزستان در تهران و چند شهر دیگر اردوهای آماده سازی و دیدارهای تدارکاتی برگزار کرده و هواداران پرشمار و متعصب تیم بدون دسترسی به تمرین های تیم محبوبشان برای مشاهده کلیپ ها و تیزرهای حرفه ای تهیه و تدوین شده از جذب بازیکنان جدید، چگونگی تمرین و آماده سازی بازیکنان و کیفیت بازی های تدارکاتی انجام شده لحظه شماری و بی قراری می کردند اما دریغا که این مهم را که همه می دانستند به جز آنکه باید بداند و انجام بدهد .

این ضعف مفرط باعث شد تا شاهد  اعتراضات گسترده و مکرر هواداران به مدیریت موسسه نفت مسجدسلیمان باشیم که برای این جایگاه تدبیری بیندیشد .
این قلم به آقای هدایت یزدی که از پیشکسوتان خوش نام و خوش سابقه ورزشی استان می باشد توصیه می نماید در راستای پویایی و نشاط تیمی، با استفاده از ظرفیت فعالان اجتماعی،رسانه ای استان و شهرستان حال که مسئول روابط عمومی این باشگاه را از میان افراد ورزشی انتخاب کرده برای مدیریت رسانه تیم هم تدبیری بیندیشد،طرحی نو دراندازد و این جایگاه مهم و مغفول را از رخوت و یخ زدگی خارج ساخته و با سپردن امور به افراد دارای تخصص و تجربه مرتبط ، جانی دوباره به این منصب بخشد .

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=10272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.