تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024
4

حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور از طرف کدام کشور انجام شد؟

  • کد خبر : 10768
  • 06 آبان 1400 - 8:33
حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور از طرف کدام کشور انجام شد؟
در ۴ آبان ۱۴۰۰ حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور و اختلال در روند سوخت‌رسانی به موضوعی داغ در کشور بدل شد و حتی شایعاتی مبنی بر احتمال گران شدن قیمت سوخت قوت گرفت. این اتفاق که در سراسر این کشور رخ داد، موجب از کار افتادن ۴۳۰۰ جایگاه سوخت شد که برطرف کردن مشکل و از سرگیری فعالیت تمامی آنها مدتی طول کشید.

به گزارش ذاکرنیوز/علیرضا خسروی خبرنگار ذاکرنیوز از قم/حمله سایبری به پمپ بنزین ها خوشبختانه خسارت‌های سخت‌افزاری به دنبال نداشته و فقط در ارائه خدمت به شهروندان ایجاد اختلال کرد که کارشناسان در مدت کوتاهی توانستند راه‌ حل رفع مشکل را پیدا کنند.

در همین زمینه احمد وحیدی وزیر کشور ۴ آبان در حاشیه آئین تکریم و معارفه استاندار گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اختلالی در سیستم پمپ‌بنزین‌ها به وجود آمده و به ناچار مجبور به ارائه خدمات بنزین به شکل آفلاین شدیم.

وی افزود: این مشکل فنی بوده و ان شاء الله به سرعت برطرف خواهد شد و هیچ قصدی در اضافه کردن قیمت بنزین نیست و همه سهمیه‌ها محفوظ است.

از طرفی سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی ۵ آبان در یک برنامه تلویزیونی، درباره حمله به جایگاه‌های سوخت‌رسانی توضیح داد: این حمله ساعت ۱۱ صبح سه‌شنبه ۴ آبان اتفاق افتاد و ما در همه جایگاه‌های بنزین کشور شاهد اختلال وسیع بودیم. دستگاه‌های مربوطه به مساله پرداختند و علائم یک حمله سایبری را مشاهده کردند. این حمله سایبری خوشبختانه خسارت‌های سخت‌افزاری به دنبال نداشته و فقط در ارائه خدمت به شهروندان ایجاد اختلال کرد که کارشناسان در مدت کوتاهی توانستند راه‌ حل رفع مشکل را پیدا کنند. حدود ۴۶۰۰ جایگاه سوخت‌رسانی بنزین در کشور داریم که باید اصلاحاتی در برنامه نرم‌افزاری‌شان انجام دهند و این کار از ساعت پنج بعدازظهر به‌تدریج در حال انجام است.

فیروزآبادی با بیان این که حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت‌رسانی توسط یک کشور خارجی انجام شده، گفت: با تمهیداتی که از قبل از لحاظ امنیتی در نظر گرفته شده بود، به هیچ وجه به اطلاعات سهمیه مردم لطمه‌ای وارد نشده و فقط در نظام خدمت‌رسانی اختلال ایجاد شده است.

در همین زمینه روزنامه نیویورک تایمز  ۶ آذر در بخشی از یک گزارش درباره حمله سایبری به جایگاه های سوخت در ایران، به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که این حمله از سوی اسرائیل انجام شده است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=10768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.