3

پاسخ شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به خبر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص آلودگی نفتی منطقه بی بیان

  • کد خبر : 10946
  • 12 اسفند 1400 - 9:59
پاسخ شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به خبر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص آلودگی نفتی منطقه بی بیان
چندي پيش تصويري از ستون دود سياهرنگي به همراه متني سرتاپا مطالب عاري از حقيقت عليه شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان از سوي يكي از كانال هاي واتساپي و متعاقب آن در گروه هاي اجتماعي زيادي در اين پلت فرم منتشر گرديد كه لازم است جهت اطلاع و تنوير افكار عمومي توضيحاتي به ادعاهاي واهي اين كانال اعلام شود .

به گزارش حاشیه خبر و به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان،ابتدا آنکه انتساب این ستون دود سیاه رنگ به چاه گازی در منطقه بی بیان امری اشتباه و عاری از حقیقت است چون این شرکت هیچگونه چاه گازی در منطقه مذکور ندارد و چه بسا این ستون دود ناشی از آتش زدن لاستیک خودرو ، زباله و هر اقدام دیگری غیر از فعالیت های این شرکت باشد چرا که هیچگونه نشانه ی اثبات کننده ای در خصوص این ادعای نگارنده مشاهده نمی شود . اگر چه وجود چاه های نفت در این منطقه هم تازگی ندارد و ریشه در قدمت پیشینه تاریخی و شکل گیری این شهر دارد . ای کاش نگارنده مطلب قبل از انتساب این مطالب نادرست، کتاب تاریخ این شهر را ورق می زد و در می یافت که مسجدسلیمان تا پیش از شکل گیری صنعت نفت ، منطقه ای عاری از سکنه و ماهیت شهری بود و بواسطه ی کشف و فعالیت نفت بود که این شهر آن هم به صورت کمپ هایی برای اقامت شاغلین در این صنعت شکل گرفت .

در خصوص اینکه کدامین منافع از شرکت نفت و گاز عاید ساکنین این منطقه گردیده توجه نگارنده را به خبرهای منتشر شده در پایگاه خبری شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در خصوص انجام و ارایه خدمات مختلف جلب می کنیم که آخرین آنها آسفالت خیابان ها و معابر منطقه بی بیان و دیگری بهسازی و مرمت شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب خانگی منطقه بی بیان است . ( برای هدایت به خبر مربوطه روی عنوان خبر کلیک نمایید ) . اگر چه خالی از لطف نیست توجه ایشان را به این نکته جلب نماییم که اگر چه متأسفانه حریم خطوط لوله و تأسیسات این صنعت همواره موره نقض قرار گرفته و مخاطرات بسیاری را هم برای شرکت و هم برای شهروندان رقم زده اما بمنظور اثبات حسن همجواری و کاهش آلام شهروندان ، این شرکت پس از صرف  هزینه های هنگفت جهت احداث تأسیسات جدید در خارج از حریم شهری در سال ۱۳۹۵ به خروج کارخانه بهره برداری نمره ۹ بی بیان از مدار خدمت اقدام کرد تا بدین وسیله گامی بلند در کاهش آلایندگی این منطقه برداشته شود .

در خصوص منافع آلودگی زیست محیطی که نگارنده آنرا در بهشتی دیگر توصیف کرده اند ، مطابق قانون عوارض آلایندگی این شرکت بصورت منظم و برنامه ریزی شده به شهرداری مسجدسلیمان در جهت توسعه بوستان ها و فضای سبز پرداخت می شود . مشاهده مستندات موجود  در این خصوص اثبات می کند این شرکت به تکلیف قانونی خویش در این زمینه به خوبی عمل کرده است .

در خصوص بکارگیری جوانان منطقه بی بیان که نگارنده به گونه ای آنرا القا کرده که گویی هیچ یک از جوانان آن منطقه در سطح شرکت جذب نشده و اشتغال ندارند ، اگر ایشان تمایل داشته باشند می توانند در هر یک از روزهای اداری با حضور در ایستگاه های مشخص شده در منطقه بی بیان سوار شدن و در پایان زمان اداری پیاده شدن جوانان و اهالی بی بیان از سرویس های ایاب و ذهاب کارکنان این شرکت را مشاهده نمایند .

در پایان از نگارنده محترم این مطلب درخواست می شود پیش از اظهار نظرهای یک طرفه و مغرضانه نسبت به تحقیق و بررسی سئوالات مطروحه در ذهن خویش اقدام نمایند و با طرح مطالب عاری از حقیقت اذهان عمومی را نیز مشوش ننمایند .

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=10946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.