3

۹ مجروح حادثه تروریستی شاهچراغ ترخیص شدند/تعطیلی ادارات فارس در روز شنبه/آخرین وضعیت تروریست

  • کد خبر : 11632
  • 05 آبان 1401 - 13:39
۹ مجروح حادثه تروریستی شاهچراغ ترخیص شدند/تعطیلی ادارات فارس در روز شنبه/آخرین وضعیت تروریست
متاسفانه حدود اذان مغرب چهارشنبه ٤ آبان، تیراندازی تروریسی در حرم شاهچراغ(ع) رخ داد که موجب موجب شهید شدن حدود 14 نفر از هموطنانمان تاکنون و مجروح شدن حدود 26 نفر از شهروندان شد و در پی آن مردم ایران و استان فارس عزادار شدند.

در این حادثه تلخ، تروریست با اسلحه ابتدا خدام مقابل باب‌الرضا (ع) را هدف قرار داده و وارد صحن شده و به سمت زائرین و مجاورین تیراندازی کرد؛ حالا معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ضمن محکوم کردن این واقعه تروریستی، از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ خبر داده است.

به گزارش ایسنا،  پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز شنبه ، از ۹ صبح از میدان شهدا به سمت حرم شاهچراغ تشییع خواهد شد؛  مسئولین و مردم نیز پیام های تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی به حرم مطهر احمدبن موسی” شاهچراغ(ع) ” را به ایسنا ارسال کرده اند که در ادامه می خوانید.

تشییع شهدای حادثه تروریستی در روز شنبه/ادارات دولتی و مدارس فارس تعطیل است

 کریمی، معاون توسعه استانداری فارس اعلام کرد که روز شنبه همه ادارات دولتی و مدارس استان تعطیل خواهد بود.

آخرین وضعیت مصدومان حرم شاهچراغ(ع)/۹ نفر ترخیص شدند

شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: ٢۶ مصدوم به بیمارستان‌های مختلف شیراز انتقال داده شده‌اند. تاکنون ١۴ نفر از بیماران به اتاق عمل رفته و اعمال جراحی انجام داده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۴ نفر از بیماران در وضعیت وخیم قرار دارند و در بخش ویژه بستری هستند، عنوان کرد: ٩ نفر از مجموع مصدومان ترخیص پیدا کرده‌اند.

  پایین بودن سطح هوشیاری ۲ مجروح حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

 اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ خبر داد.

وی پنجشنبه ۵ آبان به خبرنگاران گفت: قرار است پیکر مطهر شهدای حادثه کور تروریستی شاهچراغ روز شنبه هفتم آبان ماه ساعت ۹ صبح از میدان شهدا به سمت حرم مطهر احمدبن موسی با حضور مردم تشییع شوند.

وی تصریح کرد: بنابر اعلام پزشکان، ۲ نفر از مجروحان این حادثه سطح هوشیاری پایینی دارند و دیگر مجروحان در شرایط مطلوبی هستند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

هویت شهدای حادثه تروریستی امامزاده شاهچراغ (ع) شیراز مشخص شد

به گزارش ایسنا، اسامی شهدا و مجروحان حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز توسط سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام شد.

وضعیت تروریست حادثه حرم مطهر شاهچراغ هنوز پایدار نیست

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به ایسنا گفت که وضعیت تروریست حادثه حرم مطهر شاهچراغ هنوز پایدار نیست و هویت او نیز مشخص نشده است.

ویدیو / آخرین وضعیت عامل تروریستی حرم شاهچراغ در بیمارستان

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به خبرنگار ایسنا گفته است که وضعیت سلامتی عامل تروریستی حادثه شاهچراغ هنوز نامشخص است. اسماعیل محبی‌پور تصریح کرده که چندین عمل جراحی روی او انجام شده اما هنوز هوشیاری پایینی دارد.

تیراندازی تروریستی در حرم شاهچراغ(ع)

پیش از این و در روز حادثه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از تیراندازی تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) زمان نماز مغرب  وعشاء خبر داده بود.

اسماعیل محبی پور در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: متاسفانه چهارشنبه ۴ آبان تیراندازی تروریسی در حرم شاهچراغ(ع)، موجب زخمی شدن تعدادی از شهروندان شده است.

سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی فارس نیز اعلام کرد: حادثه تروریستی شاه چراغ حوالی اذان مغرب حادث شد و بلافاصله نیروهای واکنش سریع پلیس وارد عمل شدند. در این حادثه براساس بررسی‌های پلیس، یک تروریست با اسلحه ابتدا خدام مقابل باب‌الرضا (ع) را هدف قرار داده و وارد صحن شده و به سمت زائرین و مجاورین تیراندازی کرده است. تیم واکنش سریع پلیس بلافاصله وارد شده و پس از مجروح کردن تروریست، او را دستگیر کردند.

اطلاعیه پلیس درباره حادثه تروریستی شیراز

فرماندهی کل انتظامی کشور با صدور اطلاعیه‌ای جنایت تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی علیه السلام در شیراز را محکوم و ضمن گرامی داشت یاد شهدای مظلوم این حادثه و آرزوی شفای عاجل و کامل برای مجروحین و مصدومان تأکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با قاطعیت، اقتدار و جدیت دوشادوش سایر نهادهای امنیتی و قضائی نسبت به شناسایی و دستگیری طراحان و عاملان این حادثه خونین اقدام کرده و پاسخ دندان شکنی به ایادی این حمله تروریستی خواهیم داد.

وزیر امور خارجه: دشمنان، پروژه چند لایه ناامن سازی ایران را طراحی کرده‌اند

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حمله تروریستی شیراز گفت: این جنایت، نیات شوم مشوقان ترور و خشونت در ایران را کاملا روشن کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی شهادت جمعی از هموطنان در عملیات تروریستی حرم شاهچراغ را تسلیت گفت

به گزارش ایسنا، متن پیام سردار حسین سلامی به شرح زیر است:

«شهادت مظلومانه جمعی از زائرین و هموطنان عزیز در جنایت تروریستی اشقیای تکفیری در حرم احمدبن موسی(ع) در شیراز را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(ارواحنافداه )، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی ) و آحاد ملت شریف ایران بویژه خانواده های معظم شهدای حادثه تسلیت و تعزیت می گویم.”

امام جمعه قم حرکت وحشیانه در حرم شاهچراغ را محکوم کرد

ایسنا/قم تولیت آستان حضرت معصومه (س) با صدور پیامی گفت: این‌جانب حرکت وحشیانه تروریست‌ها، در حرم پاک شاه‌چراغ را به شدت محکوم نموده و پیگیری و مجازات سخت برای عاملان، آمران و زمینه سازان این دست جنایات را از مسئولین خدوم جمهوری اسلامی خواستارم.

تعرض به اماکن مذهبی و قتل عام مردم بی دفاع عملی بزدلانه است

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در پیامی شهادت جمعی از مردم شریف و ولایی استان فارس در حادثه تروریستی به حرم مطهر احمدبن موسی” شاهچراغ(ع) ” را تسلیت گفت و تأکید کرد: تعرض به اماکن مذهبی و قتل عام مردم بی دفاع عملی بزدلانه است و اینگونه اقدامات خرابکارانه و تروریستی که با هدف ایجاد تفرقه و ناامن کردن منطقه انجام می‌شود، محکوم به شکست بوده و راه به جایی نخواهد برد.

پیام امام جمعه اهل سنت خنج در محکومیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)

شیخ عبدالصمد ابونجمی، امام جمعه اهل سنت شهرتان خنجر در استان فارس، طی پیامی حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ را محکوم کرد؛ در این پیام آمده است؛

شهادت عده‌ای از هموطنان عزیز شامگاه دیروز در حرم مطهر شاه چراغ باعث تالم و تاثر عمیق اینجانب و همه روحانیت اهل سنت و قاطبه مسلمانان اهل تسنن و تشیع شهرستان خنج شده و موجی ازغم و اندوه را در بر داشته است.

بزرگداشت شهدای شاهچراغ در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود

این مراسم امشب، پنجم آبان ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل‌بیت (س) برگزار می‌گردد.

علمای اهل سنت خراسان‌شمالی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را محکوم کردند

جامعه روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی در پی حادثه تروریستی شاهچراغ که روز گذشته اتفاق افتاد، این جنایت تکفیری ها را امروز با صدور بیانه ای محکوم کردند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=11632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.