5

شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت مجهز به سالن سینما می‌شوند

  • کد خبر : 11713
  • 05 آبان 1401 - 23:09
شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت مجهز به سالن سینما می‌شوند
مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور گفت: در افق ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده تا شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت، دارای سینما شوند.

محمدرضا سوقندی روز پنجشنبه در سفر به گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با اجرای این طرح، دیگر هیچ شهری که جمعیت‌شان بیش از ۵۰ هزار نفر است، بدون سینما نخواهند بود.

وی بیان کرد: براساس آمارهای موجود ۲۰۰ شهر کشور با این هدفگذاری صاحب سینما خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت خود را به این سمت آغاز کردیم و امیدواریم با حضور سرمایه‌گذاران بتوانیم به اهداف برنامه‌ریزی شده دست یابیم.

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور گفت: سینما دارای سه‌ بخش سخت‌افزاری (زیرساخت)، تولید و نیز رویدادها و فعالیت‌های سینمایی است و در سفرهای استانی هر سه بخش را پیگیری می‌کنیم.

سوقندی اضافه کرد: براساس قانون، ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه ایجاد زیرساخت و احداث سینما نداریم و این کار باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی ادامه داد: کار تجهیز برعهده وزارتخانه است و مسوولیت این کار برعهده موسسه سینما شهر است.

وی با اجرای سیاست‌های حمایتی از ابتدای دولت سیزدهم ساخت سینما رونق گرفته، به طوری که از تیر ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۱۰۶ سالن جدید به بهره‌برداری رسیده است و اکنون ۳۰۰ سالن دیگر در مراحل مختلف ساخت قرار دارند که از این تعداد ۸۰ سالن آماده افتتاح یا مراحل نهایی آماده‌سازی قرار دارند.

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور گفت: هشت سینمای جدید با ۳۸ سالن در مراحل پایانی کار هستند.

سوقندی افزود: اکنون در کشور ۳۵۰ سینما با ۶۸۲  سالن وجود دارد و ۱۵ پروژه با ۴۴ سالن نمایش در حال بازسازی است که این سینماها تا پایان سال جاری به سالن‌های فعال کشور اضافه شوند.

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینما شهر، حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، یزدان عشیری مشاور رییس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی هم در سفر نمایندگان سازمان سینمایی کشور به گلستان حضور دارند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=11713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.