1

پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان رونمایی شد

  • کد خبر : 12583
  • 08 آذر 1401 - 21:25
پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان رونمایی شد
پوستر سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر خوزستان روز سه شنبه در آیینی با حضور جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان تئاتر،مسوولان و اهالی رسانه در اهواز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان در نشست خبری و آیین رونمایی ازپوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به زمان اجرا این رویداد نمایشی بیان کرد: این جشنواره از ۱۱ تا ۱۴ آذر جاری به مدت چهار روز و به صورت غیر متمرکز در اهواز، شوشتر، بهبهان، شوش، ماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و باغملک، و اختتامیه آن در روز ۱۵ آذر در تالار آفتاب اهواز برگزار می‌شود.

سید امین سپهریان با اشاره به اینکه این رویداد فرهنگی و هنری با یادمان استاد سعید بهروزی، کارگردان، نویسنده و منتقد شاخص خوزستان برگزار می شود ادامه داد: ارتقای سطح کیفی نمایش استان، حمایت از تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی، کاهش آسیب های اجتماعی، شعار سال، ارتقای نهاد خانواده و همگرایی ملی، بهره گیری از جریانات روز تئاتر جهان و استفاده از بسترهای فرهنگی در جهت توسعه تئاتر خوزستان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره ۱۰ تا ۱۲ اثر از هشت شهرستان خوزستان توسط هیات انتخاب برگزیده می شود.تنوع موضوع و شیوه اجرایی در این دوره از جشنواره حایزاهمیت بوده که ازاین نظر مورد تحسین هیات بازبینی جشنواره قرار گرفته است.

دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان با اشاره به نمایش های پذیرفته شده از مجموع ۴۱ نمایش ثبت شده بیان کرد: فراخوان این جشنواره از مرداد امسال به اطلاع عموم هنرمندان رسید و تعداد ۲۵گروه نمایشی موفق شدند برای بازبینی حضوری که از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ آبان انجام شد آثار خود را ارایه کنند.

وی گفت: سید منصور ناصری،آرش ساربان و خانم ماوا حسین زاده از پیشکسوتان و تحصیل کردگان تئاتر، با ارایه گزارش بازبینی آثار نمایشی به صورت تحلیلی به بررسی انتخاب بهترین آثار این دوره پرداختند.

سپهریان با اشاره به اهمیت و جایگاه تئاتر استان و سوابق ارزشمند و تاثیر گذار اساتید هنرمند تئاتر بیان کرد: ۲ نفر از هیات داوران این دوره از جشنواره از استان های همجوار انتخاب شدند که سعی شده نماینده طیف های متفاوت جامعه از مرد و زن باشند و یک نفر نیز از اساتید برجسته تهران که مرکز هنرهای نمایشی معرفی می کند انتخاب شده است.

برگزاری سه گارگاه آموزشی در حاشیه جشنواره تئاتر

وی افزود: سه گارگاه آموزشی با موضوع بازیگری ،کارگردانی و نویسندگی در شهرستان های باغملک و شوشترو ماهشهر نیز در این دوره از جشنواره برگزار می شود؛ همچنین تلاش می شود کارگاه آموزشی نمایش نیز قبل ازاختتامیه جشنواره در شهرستان اهواز با حضور استاد هیات انتخاب از طرف مرکز هنرهای نمایشی تهران برگزار شود.

دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان گفت: نمایشگاه جانبی شامل آثار پوستر رسول حق جو در این دوره از جشنواره برپا می شود.

سپهریان افزود: همچنین ۲ نمایش از سی و چهارمین دوره تئاتر خوزستان به عنوان تله تئاتر با همکاری صدا و سیمای خوزستان برای نمایش استانی و یا کشوری تولید می شود.

وی با اشاره به کار ویژه هیات بازبینی آثار در این دوره از جشنواره بیان کرد: فرم های خاصی برای این منظور طراحی شد که در آن از طراحی نور تا جزییات نویسندگی، بازیگری و کارگردانی امتیاز بندی شده است و نقاط ضعف و قوت هر نمایش در هر شهرستان مشخص می شود، و ورک شاپ های آموزشی بعد از جشنواره نیز طبق آن برنامه ریزی می شود.

وی درباره اجرای عمومی نمایش ها در این دوره از جشنواره گفت: پنج تا شش اجرای عمومی در شهرستان ها در نظر گرفته شده است.

سپهریان ادامه داد: رویدادهای نمایشی و جشنواره های سینمایی، تجسمی و موسیقی دیگر نیز تا پایان سال در استان برنامه ریزی شده که در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

در این نشست هیات انتخاب این جشنواره و پیشکسوتان عرصه تئاتر درباره موضوعاتی همچون کمبود سالن نمایش و پلاتو برای تمرین هنرمندان ، استفاده از ظرفیت سالن های نمایش سازمان ها دیگر، ارتقای سطح کیفی نمایش با آموزش علمی و آکادمیک در کنار تئاتر تجربی و روشن نگه داشتن چراغ سالن های نمایش در خوزستان به تبادل نظر پرداختند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=12583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.