تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024
3

کشف ۱۰۲ قبضه اسلحه غیرمجاز در خوزستان

  • کد خبر : 12816
  • 12 آذر 1401 - 22:05
کشف ۱۰۲ قبضه اسلحه غیرمجاز در خوزستان
فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به طرح ضربتی چهار روزه جمع آوری سلاح و مهمات غیر مجاز در استان گفت: ۱۰۲ قبضه انواع اسلحه به همراه ۷۷۰عدد فشنگ در اجرای طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز در خوزستان کشف و جمع آوری شد.

به گزارش حاشیه خبر  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمد صالحی با اعلام این خبر اظهار داشت: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خوزستان با هوشیاری، تلاش شبانه‌روزی و اشراف کامل اطلاعاتی از فعالیت سه نفر عضو باند قاچاق سلاح که با ارتباط‌‍‌گیری با قاچاقچیان یکی از کشورهای همسایه اقدام به ورود محموله سلاح و مهمات به داخل استان می کردند مطلع شد.
وی به اهمیت و حساسیت این برهه زمانی و احتمال بهره گیری از اینگونه سلاح ها برای اهداف ضد امنیتی اشاره کرد و افزود: قاچاقچیان مزبور محموله سلاح را جهت توزیع در سطح استان به شهرستان آبادان منتقل کردند که ماموران پلیس با تسلط اطلاعاتی قبل از هرگونه اقدام بلافاصله مخفیگاه و محل دپوی محموله‌ها را شناسایی و طی یک عملیات مقتدرانه زیر ضربه قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: در این عملیات هفت قبضه اسلحه کلاشینکف و ۲ قبضه اسلحه شکاری کشف شد.
وی در ادامه از اجرای طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز به مدت چهار روز در سطح استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح ۶۵ نفر دستگیر و ۹۳ قبضه اسلحه غیر مجاز همچنین ۷۷۰ عدد فشنگ کشف شد.
سردار صالحی با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی اظهار داشت: امنیت خط قرمز پلیس است و با فرد یا افرادی که قصد خدشه‌دار کردن امنیت مردم را داشته باشند به شدت و برابر قانون برخورد می شود.

به گزارش حاشیه خبر، هفته گذشته یک عضو باند ضد امنیتی بین استانی قاچاق سلاح جنگی که از طریق یکی از استان‌های همسایه اقدام به ورود سلاح جنگی به خوزستان می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی خوزستان چهاردهم آبان ماه نیز از کشف ۱۵۵ قبضه انواع سلاح به همراه ۳۴ هزار و ۵۴۰ عدد فشنگ با اجرای طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز در استان خبر داده بود.

۲۵ آبان ماه نیز ۱۱۶ قبضه سلاح غیر مجاز شامل ۴۱ قبضه سلاح جنگی، ۲۰ قبضه کلاشینکف، ۲۰ قبضه کلت و یک قبضه سیمینوف به همراه ۷۵ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز با ۵۶۶ عدد فشنگ مربوطه در استان خوزستان کشف شد.

در خبری دیگر از سبزپوشان انتظامی خوزستان،فرمانده انتظامی آبادان از کشف محموله سلاح جنگی کلانشینکف در این شهرستان و دستگیری ۲ قاچاقچی در این رابطه خبر داد.

به گزارش حاشیه خبر،سرهنگ کیومرث کشوری بیان کرد:در راستای تداوم رصد و برخورد با عناصر اصلی و قاچاقچیان سلاح و مهمات، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی آبادان، با تسلط کامل اطلاعاتی موفق به شناسایی ۲ قاچاقچی سلاح و مهمات در این شهرستان شدند.
وی افزود: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با رصد و پایش اطلاعاتی و هماهنگی مرجع قضایی در یک عملیات پیچیده پلیسی متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی آبادان گفت: در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان هفت قبضه سلاح جنگی کلانشینکف، ۲ قبضه شکاری ۲ لول و یک قبضه سلاح کمری کشف و ضبط شد.
سرهنگ کشوری با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضایی، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در ارتباط با قاچاق سلاح و مهمات و همچنین دارندگان سلاح غیرمجاز را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سوداگر مرگ با کشف ۱۵ کیلومواد مخدر در آبادان

فرمانده انتظامی آبادان از دستگیری سوداگر مرگ و کشف ۱۵ کیلوگرم مواد مخدر تریاک و یک قبضه سلاح غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح مقابله با سوداگران مرگ، پس از کسب خبری مبنی بر نگهداری مواد مخدر توسط یک نفر قاچاقچی مواد در این شهرستان ، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری۱۳قدس قرار گرفت.

وی افزود: با دستگیری سوداگر مرگ، در بازرسی از مخفیگاه وی مقدار ۱۵ کیلوگرم تریاک و یک قبضه سلاح شکاری فاقد مجوز همراه با فشنگ مربوطه و وجوه حاصل از فروش مواد کشف شد.

فرمانده انتظامی آبادان با بیان اینکه متهم به دادسرا معرفی شد، از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=12816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.