3
به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان؛

محوطه آرامستان قدیمی و تاریخی مسجدسلیمان مرمت می شود

  • کد خبر : 13365
  • 28 آذر 1401 - 10:12
محوطه آرامستان قدیمی و تاریخی مسجدسلیمان مرمت می شود
با درخواست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان و موافقت مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، پروژه مرمت و سامان دهی محوطه آرامستان قدیمی این شهر اجرایی شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مسئول موزه نفت مسجدسلیمان با اعلام خبر بالا اظهار داشت : این محوطه یک آرامستان قدیمی است که در منطقه نفتون واقع شده و یکی از آثار دوران معاصر و سالهای دور صنعت نفت است که مورد مرمت و ساماندهی قرار می گیرد.

فرید کاوش با بیان اینکه این امر در جهت حفظ و نگهداری جاذبه های میراث صنعتی و جذب گردشگر صنعتی انجام می شود افزود: این اقدام بدلیل واقع شدن محوطه آرامستان در محدوده منازل سازمانی شرکت، به زیبا سازی منطقه نفتون که یکی از مناطق مسکونی پرجمعیت شهرستان می باشد کمک شایانی می نماید .

گفتنی است با کشف نفت در سال ۱۲۸۷ خورشیدی در مسجدسلیمان، اقوام و اقلیت های مختلفی به این شرکت-شهر نفتی مهاجرت نموده و آرامستان مذکور که قبور کارکنان ابتدایی شرکت نفت ایران و انگلیس در آن واقع شده نشانه‌ای از حضور این مردمان در نخستین اقلیم نفتی خاورمیانه است.

شایان ذکر است این پروژه که به همت مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان عملیات اجرایی آن آغاز گردیده ؛ تا پایان بهمن ماه تکمیل و به اداره میراث فرهنگی،صنایع دسنی و گردشگری شهرستان تحویل می گردد .

نگارش و انتشار : دانوش صالحی /  عکس : محمد باقری

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=13365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.