2

بارش بیش از ۱۰۰ میلی متر باران در راه خوزستان

  • کد خبر : 13747
  • 11 دی 1401 - 19:25
بارش بیش از ۱۰۰ میلی متر باران در راه خوزستان
اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به تقویت و ورود سامانه بارشی فراگیر و هسته های بارشی بیش از ۱۰۰ میلیمتر در برخی از نقاط استان از اواخر هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: تقویت و ورود سامانه بارشی فراگیر و رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان از ظهر چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه در بیشتر نقاط استان به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و جنوب شرقی و مرکزی پیش بینی می شود که هسته های بارشی بالای ۱۰۰ میلی متر در ارتفاعات شمالی و شرقی قابل انتظار است.

بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی هواشناسی، رگبار و رعد وبرق و احتمال ریزش تگرگ، وزش باد متوسط تا شدید، افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی ۱.۵ تا ۲.۵ متر ازاوایل روز چهارشنبه تا اواخر روز جمعه در شمال خلیج فارس ، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه های پیش یابی تا اوایل روزچهارشنبه جوی پایدار بر روی استان قرار دارد و در این مدت پدیده غالب مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در بیشتر مناطق استان به ویژه جاده های مواصلاتی استان و افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان خواهد بود.

محمد سبزه زاری افزود: شمال خلیج فارس تا روز دوشنبه نیمه مواج است. همچنین تا اواسط هفته یخزدگی سطح زمین به خصوص در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شوش با ۲۰.۸ و ایذه با ۰.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداقل دمای اهواز ۶.۸ و حداکثر ۱۹.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=13747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.