2

راه‌اندازی بازارچه دایمی صنایع دستی در اندیکا

  • کد خبر : 13823
  • 12 دی 1401 - 20:06
راه‌اندازی بازارچه دایمی صنایع دستی در اندیکا
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع شهرستان اندیکا از راه‌اندازی بازارچه دایمی صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

سید علی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ظرفیت‌های بالای منطقه در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال، گفت: با توجه به نیاز و خواست شهروندان تولیدکنندگان این شهرستان می‌توانند محصولات خود را به صورت سنتی در بازارچه دایمی به فروش برسانند.

شهرستان اندیکا یکی از شهرستان‌های بختیاری نشین استان خوزستان و مرکز آن شهر قلعه‌خواجه است. این شهرستان پیش از این بخشی از شهرستان مسجدسلیمان بود. جریان تبدیل شدن بخش اندیکا به شهرستان از سال ۱۳۸۴ آغاز و در نیمه دوم سال ۸۶ نهایی شد. این شهرستان دارای ۵۹۵ روستا و آبادی پراکنده، شش دهستان، ۳۳ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۲۰۰ آثار تاریخی است.

وی با بیان اینکه این شهرستان به عنوان یکی از مناطق مهم در تولید صنایع دستی شهرت دارد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اندیکا به شهر ملی صنایع دستی شهرت دارد و میراث‌دار هنرهای دستی است می‌تواند زمینه اشتغال و توسعه اقتصاد بومی را فراهم کند.

این شهرستان آب و هوایی مناسب، طبیعتی بسیار زیبا و کم‌یاب دارد و با داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی گوناگون، همه ساله پذیرای گردشگرانی از سراسر استان و کشور است. یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری آن باغات کُتُک در بخش چِلو است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اندیکا خاطرنشان کرد: برای ایجاد این بازارچه صنایع دستی اعتبار لازم تامین شده و زمین آن را نیز تملک کرده‌ایم و راه‌اندازی این بازارچه در شهرستان قطعی شده است.

اندیکا سال گذشته به عنوان شهر ملی دست‌بافته‌های عشایری به ثبت رسید.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=13823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.