تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 2 ذو القعدة 1445 Thursday, 9 May , 2024
3

طرح «حذف پیمانکاران نیروی انسانی» به صحن مجلس می رود

  • کد خبر : 13994
  • 14 دی 1401 - 22:54
طرح «حذف پیمانکاران نیروی انسانی» به صحن مجلس می رود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با موافقت نمایندگان طرح ساماندهی کارکنان دولت و حذف پیمانکاران نیروی انسانی هفته آینده به صحن مجلس می‌آید.

به گزارش حاشیه خبر ، امروز صبح و با رأی نمایندگان خانه ملت، اولویت طرح ساماندهی با ۱۴۷ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۴ ممتنع از ۱۹۲ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید؛ به این ترتیب، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، هفته آینده به صحن مجلس می‌آید.

فعالان پویش طرح ساماندهی با ابراز خشنودی از این اتفاق می‌گویند: امیدواریم آن شانزده نماینده مخالف نیز که از ابتدا ساز مخالف می‌زدند، به سمت کارگران بیایند و از این مطالبه‌ی ملی حمایت کنند؛ رای ما در دور بعدی انتخابات مجلس به همراهی نمایندگان بستگی دارد.

آن‌ها افزودند: امیدواریم طرح ساماندهی به سرعت در صحن تصویب و مقدمات اجرای آن فراهم شود.

 در همین راستا نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نمایندگان در جلسه علنی امروز با تقاضای رسیدگی خارج از نوبت گزارش کمیسیون اجتماعی پیرامون طرح ساماندهی کارکنان دولت، و حذف پیمانکار نیروی انسانی موافقت کردند.

محمد کعب عمیر گفت: طرح حذف شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی پس از جلسات و نشست‌های مستمر در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: محوریت طرح ساماندهی کارکنان دولت این است که بعد از تصویب آن در صحن و تأیید شورای نگهبان، شرکت‌های واسطه تأمین نیروی انسانی حذف شده و حق هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت و از چرخه نظام اداری و استخدامی کشور حذف خواهند شد.

کعب عمیر ادامه داد: امیدواریم طرح ساماندهی کارکنان دولت «حذف پیمانکار تأمین نیروی انسانی» هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بر اساس این طرح نیروهای شرکتی و عناوین مشابه با لحاظ شرایطی مشخص در قالب قرارداد کار معین ساماندهی خواهند شد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=13994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.