تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024
2

جشنواره گل نرگس اواخر دی ماه در بهبهان برگزار می شود

  • کد خبر : 14191
  • 20 دی 1401 - 21:07
جشنواره گل نرگس اواخر دی ماه در بهبهان برگزار می شود
مدیر روابط عمومی اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بهبهان با بیان اینکه جشنواره گل نرگس امسال از ۲۸ تا ۳۰ دی ماه در بهبهان برگزار می شود گفت:هر ساله دوستداران این جشنواره از کشورها و استان های مختلف به این شهرستان سفر می کنند.

به گزارش حاشیه خبر،علی یاوری فر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت گل نرگس از اوایل دی ماه در بهبهان آغاز شده است افزود: برداشت این گل تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: امسال ۲۰ هزار شاخه گل نرگس به مناسبت سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به استان کرمان ارسال شد و امروز نیز ۲۰ هزار شاخه گل نرگس از بهبهان برای حرم امام رضا (ع) ارسال می شود.

یاوری فر با اشاره به اینکه نرگسزارهای بهبهان در فهرست آثار ملی طبیعی ثبت شده است ادامه داد: متاسفانه برای عرضه این گل در بهبهان بازار گلی وجود ندارد این در حالی است که کشت این گل در بهبهان ثبت ملی شده و مزارع آن یکی از قطب های گردشگری در کشور است.

گل نرگس در چهار نوع پُرپر یا شصت پر، پنجه گربه‌ای ، مسکین و شهلا ، در رنگ های سفید، زرد و نارنجی کم رنگ و پُر رنگ کشت می شود.

شهرستان بهبهان در استان خوزستان یکی از خاستگاه های این گل خوش عطر است و هر ساله جشنواره ملی برای برداشت گل نرکس در این شهرستان برگزار می شود.

۱۹۱ هکتار نرگسزار در بهبهان وجود دارد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=14191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.