4

بررسی آخرین وضعیت ادارات،دستگاه های دولتی و مراکز آموزشی استان های مختلف کشور در روزیکشنبه

  • کد خبر : 14260
  • 24 دی 1401 - 21:27
بررسی آخرین وضعیت ادارات،دستگاه های دولتی و مراکز آموزشی استان های مختلف کشور در روزیکشنبه
با تشدید سرما و پیشی گرفتن مصرف گاز و انرژی بر تولید، ستادهای مدیریت بحران استان های مختلف کشور تصمیم به تعطیلی،کاهش ساعات کاری یا تعدیل نیروی کار در روز یکشنبه گرفتند . همچنین وضعیت مدارس و دانشگاه های این استان ها نیز برای فردا اعلام گردید . آخرین وضعیت فعالیت دستگاه های اداری و سیستم آموزشی کشور در استان های مختلف به شرح ذیل می باشد.

ادارات استان تهران فردا با یک سوم ظرفیت دایر است

استانداری تهران اعلام کرد: ادارات استان تهران با یک سوم ظرفیت دایر است، مدارس غیر حضوری شد و تصمیم گیری درباره امتحانات دانشگاه ها با رئیس دانشگاه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار استان تهران با عنایت به برودت سرما و کاهش محسوس دما و ایجاد شرایط اضطراری به منظور مدیریت بهینه مصرف گاز و از طرفی به منظور جلوگیری از افت فشار گاز و نیز رعایت حال عموم هموطنان عزیز به خصوص در استان‌های شمالی و شمال شرقی، به منظور پیگیری امورات اداری و اجرایی هم‌وطنان کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی با حضور یک سوم کارمندان دایر می‌باشد و مابقی کارمندان دورکار خواهند بود.

در این مصوبه آمده است: دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی، درمانی و دارای شیفت کاری از این موضوع مستثنی هستند، تاکید می‌گردد کلیه سیستم‌های گرمایشی (گازی، برقی و گازوئیلی) ادارات دولتی می‌بایست کاملاً خاموش باشد، در خصوص بانک‌ها، یک سوم تعداد شعب هربانک بعنوان شعب منتخب دراستان تهران ازساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر فعال بوده ونسبت به ارائه خدمات حضوری اقدام می‌نمایند.

استانداری تهران اعلام کرد: اسامی شعب منتخب ازطریق سایت بانک‌ها قابل مشاهده می‌باشد، همچنین تمامی سیستم‌های گرمایشی بانک‌ها خاموش است،

در خصوص مدارس نیز، کلاس‌های کلیه مدارس به صورت غیر حضوری تشکیل می‌شود و سایر مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها تعطیل می‌باشد و امتحانات نهایی پایه دوازدهم مطابق برنامه برگزار می‌شود.

همچنین، تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بعهده رؤسای دانشگاه‌ها خواهد بود.

لازم است تمامی سیستم‌های گرمایشی مجتمع‌های خدماتی از جمله مجتمع‌های تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی خاموش باشد.

امتحانات فردای دانشگاه تهران طبق برنامه برگزار می شود

معاونت آموزشی دانشگاه تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امتحانات روز یکشنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ دانشجویان دانشگاه تهران طبق برنامه از قبل اعلام‌شده برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاونت آموزشی دانشگاه تهران در این اطلاعیه آورده است: ادامه امتحانات پایان نیمسال تحصیلی جاری از روز یکشنبه مورخ ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ طبق برنامه از قبل اعلام‌شده و به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دکتر محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین در ادامه اطلاعیه به رؤسای واحدهای دانشگاهی تاکید کرد: به منظور مدیریت مصرف گاز، صرفاً مکان‌های محل برگزاری امتحانات تا حد نیاز گرم و سیستم‌های گرمایشی در سایر فضاهای دانشگاه غیرفعال خواهد بود.

ادارات اصفهان یکشنبه ۲۵ دی تعطیل نیست/فعالیت مجازی مراکز آموزشی

نا بر اعلام کمیته مدیریت بحران استان اصفهان ادارات و بانک‌های استان اصفهان فردا یکشنبه ۲۵ دی از ساعت ۹ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و فعالیت مراکز آموزشی مجازی است.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: با هدف مدیریت مصرف گاز، برق و پایداری شبکه گاز، همه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه ساعت ۹ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و مراکز آموزشی استان اصفهان نیز در این روز مجازی هستند.

وی افزود: این تصمیم با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی در استان و با توجه به شرایط جوی و برودت شدید دما اتخاذ شده است.

شیشه فروش ادامه داد: مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان مطابق روال عادی ارائه خواهند نمود.

شیشه فروش بیان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، امتحانات نهایی مدارس و آزمون‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مطابق با برنامه قبلی و با تاکید بر رعایت دقیق صرفه جویی در مصرف انرژی برگزار خواهد شد.

وی با ابراز قدردانی از همکاری‌های مردم و دستگاه‌های اجرایی استان در صرفه جویی در مصرف گاز طی روزهای گذشته، تصریح کرد: تمامی ادارات، مراکز دولتی و آموزشی مکلف هستند تمهیدات لازم را به منظور کاهش حداکثری مصرف انرژی در این ایام به کار گیرند و نظارت‌های مستمر و برخورد با افراد و مجموعه‌های پرمصرف همچنان در دستور کار است.

ادارات آذربایجان غربی یکشنبه دو ساعت زودتر تعطیل می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی از کاهش ساعت ادارات به مدت دو ساعت فردا یکشنبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر ذوالفقاری در این زمینه اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبه کارگروه سوخت استان و به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ادارات آذربایجان غربی فردا یکشنبه دو ساعت زودتر از وقت قانونی تعطیل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این بخشنامه فعالیت کلیه دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تابعه، بانک‌ها و مراکز آموزشی به استثنا مراکز امدادی و خدمات رسان و بهداشت درمان در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه به مدت دو ساعت زودتر از موعد قانون تعطیل می‌شود.

ذوالفقاری در ادامه خواستار نظارت کامل بر روند کاهش مصرف انرژی و سیستم‌های گرمایشی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: می‌طلبد شرکت گاز استان جهت اعمال نظارت و اعزام گروه‌های بازرسی از روند اجرای این بخشنامه اهتمام جدی داشته باشد.

مدارس آذربایجان غربی فردا یکشنبه غیرحضوری شد

روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: فردا یکشنبه برای دومین روز متوالی برای صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی غیرحضوری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دلیل افت شدید دما و برودت هوا و لزوم صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی، بر اساس تصمیم کارگروه سوخت استان، تمامی مدارس، آموزشگاه‌های علمی آزاد و مراکز آموزشی وابسته به آموزش و پرورش استان یکشنبه ۲۵ دی ماه غیرحضوری و آموزش از طریق شبکه شاد انجام خواهد پذیرفت.

این اطلاعیه می‌افزاید، امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه برگزار خواهد شد و امتحانات داخلی و هماهنگ استانی لغو و زمان برگزاری متعاقباً از طریق مدیران مدارس به دانش آموزان و اولیای گرامی اطلاع رسانی خواهد شد توصیه به مدیران‌محترم مدارس:

جهت کمک به کاهش مصرف سوخت مقتضی است موارد ذیل از سوی مدیران محترم مدارس رعایت شود.

۱- کلیه تجهیزات گرمایشی برقی و انواع بخاری خاموش و تجهیزات گرمایش مرکزی مانند پکیج و موتورخانه تا حداقل مقدار مصرف کاهش یابد

۲- سایر اقدامات ضروری متناسب با محل ابنیه مطابق استانداردهای موجود انجام گیرد.

مدارس البرز غیرحضوری شد/ فعالیت ادارات با ۵۰ درصد ظرفیت

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه مدارس استان فردا ۲۵ دی ماه غیرحضوری است، گفت: ادارات با ۵۰ درصد ظرفیت دایر است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد افضلی عصر شنبه در حاشیه جلسه کمیته اضطرار استان البرز که در محل شرکت توزیع نیروی برق البرز در حال برگزاری است، اظهار داشت: با توجه به برودت هوا و کاهش محسوس دما و شرایط اضطراری بوجود آمده و همچنین به منظور جلوگیری از افت فشار گاز و رعایت حال عموم هموطنان عزیز، ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی استان البرز، روز یکشنبه ۲۵ دی با حضور ۵۰ درصد از کارمندان دایر است و مابقی کارمندان نیز دورکار خواهند بود.

وی بیان کرد: بر این اساس مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل بوده و کلیه مقاطع تحصیلی مدارس آموزشی دولتی و غیر دولتی به صورت غیرحضوری است و تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به عهده رؤسای دانشگاه‌ها خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز افزود: امتحانات نهایی پایه دوازدهم مطابق برنامه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی، درمانی و دارای شیفت کاری از این موضوع مستثنی هستند.

به گفته وی یک سوم تعداد شعب هر بانک به عنوان شعب منتخب در استان البرز نسبت به ارائه خدمات حضوری اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: خاموش بودن کلیه سیستم‌های گرمایشی (گازی، برقی و گازوئیلی) ادارات دولتی و همچنین مجتمع‌های خدماتی از جمله مجتمع‌های تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی، تصمیم گیری در خصوص تعطیلی یا فعالیت مجتمع‌های قضائی دادگستری کل استان البرز و نیز سازمان قضائی نیروهای مسلح از سوی رئیس کل دادگستری استان، رعایت مصرف انرژی از سوی صنوف و همچنین اجرای دستورالعمل شرکت گاز استان در خصوص قطع گاز آن دسته از بخش‌های مشمول این ابلاغ از دیگر مصوبات این نشست بود.

ادارات استان مرکزی فردا دورکار شدند

بر اساس تصمیم کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی مرکزی ادارات استان دورکار و فعالیت مدارس نیز غیرحضوری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به برودت و همچنین آلودگی هوا و ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه انرژی به ویژه گاز و برق در زمستان و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان و بر اساس تصمیم کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی استان فردا یکشنبه ۲۵ دی ماه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سطح استان مرکزی (به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان عمومی فعال در حوزه طرح زمستانی و مراکزی که دارای نوبت کاری هستند با تشخیص مدیر واحد ذیربط) دور کار باشند.

همچنین فردا یکشنبه ۲۵ دی ماه، فعالیت همه مدارس به صورت غیر حضوری است.

با توجه به فصل امتحانات فعالیت مراکز دانشگاهی با نظر رئیس دانشگاه ذیربط است.

بر اساس توافق با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها (بانک‌های دولتی و خصوصی) و شرکت‌های بیمه تجاری و بازرگانی در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه دور کار بوده و شعب منتخب طبق اعلام کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها در این روز از ساعت ۹ تا ۱۳ به صورت کشیک دایر هستند.

آموزش و پرورش استان مرکزی خبر داد؛

لغو همه امتحانات روز یکشنبه مدارس استان مرکزی

اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از لغو همه امتحانات فردای مدارس این استان به دلیل برودت هوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد: بر اساس تصمیم کارگروه تأمین پایدار انرژی و با توجه به غیر حضوری شدن مدارس استان مرکزی امتحانات همه مدارس استان فردا یک شنبه ۲۵ دی ماه لغو و با تصمیم مدیران مدارس، در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

ادارات گلستان دورکاری و مدارس غیرحضوری است

استاندار گلستان با اشاره به استمرار برودت دما در استان گفت: با هدف صرفه جویی در مصرف گاز روز  یکشنبه فعالیت ادارات گلستان به صورت دورکاری و مدارس غیرحضوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد زنگانه افزود: در پی تداوم سرمای شدید و افزایش مصرف گاز و با هدف مدیریت مصرف، فعالیت ادارات استان به غیر از دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی فردا به صورت دورکاری است.

زنگانه اضافه کرد: مدارس استان هم غیرحضوری است و کلاس‌های درس در بستر شاد انجام می‌شود.

وی افزود: فقط امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم، طبق روال برقرار است.

ادارات استان قم روز یکشنبه دور کار شدند

ر اساس مصوبه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم، تمامی دستگاه های اجرایی قم فردا، یکشنبه دور کار شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، استانداری قم اعلام کرد: با توجه به تداوم وضعیت برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز و بهره مندی همه هموطنان عزیز از انرژی، فعالیت کلیه دستگاه‌های اجرایی، سازمانها، نهادها، شرکت‌ها، مؤسسات به استثنا مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی، درمانی و بانک‌ها در روز یکشنبه مورخ ۲۵ دیماه ۱۴۰۱ در سطح استان بصورت دور کار خواهند بود.

ضمناً ساعت کار کلیه شعب بانک‌های استان از ۹ الی ۱۲ اعلام می‌گردد.

همچنین کلیه دستگاه‌ها و مراکز یاد شده ملزم به خاموش نگهداشتن سیستم‌های گرمایشی طی مدت یاد شده تا ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ می‌باشند.

در ضمن تقدیر و تشکر از مردم عزیز استان، صنعت گران، تولیدکنندگان، اصناف و کسبه و بازاریان استان خواهشمندیم برای همراهی با سایر هموطنان در مصرف گاز صرفه جویی نمایند.

استاندار خراسان شمالی گفت: از فردا تمامی واحدهای تجاری صرفا با وسیله گرمایشی غیر گازی مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد عصر شنبه در ستاد اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: تمهیدات را باید بیشتر کنیم تا کار به قطعی گاز نینجامد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در صورت قطعی گاز مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد.

وی افزود: نانوایی‌ها دوگانه سوز باید شوند.

حسین نژاد گفت: از فردا تمامی واحدهای تجاری صرفاً با وسیله گرمایشی غیر گازی مجاز به فعالیت هستند.

وی بیان داشت: دورکاری ادارات تا پایان هفته ابلاغ می‌شود.

برودت هوا مدارس ابتدایی استان زنجان را دوباره غیرحضوری کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: باتوجه برودت هوا مدارس ابتدایی روز یکشنبه ۲۵ دی، در بستر شبکه شاد بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

صفی اله کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مدارس ابتدایی استان در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه تعطیل و کلاس‌های درس مدارس ابتدایی در بستر شبکه شاد، بصورت مجازی برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: بر اساس این اطلاعیه، امتحانات دانش آموزان مقاطع متوسطه و دانشجویان طبق برنامه برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان: در روز یکشنبه مورخه ۲۵ دی ماه همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان به جز بانک‌های منتخب و دستگاه‌های خدماتی، درمانی و امدادی نیز از ساعت ۹:۳۰ شروع به کار خواهند کرد.

 

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=14260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.