تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024
3

برگزاری یازدهمین جشنواره گل نرگس در بهبهان به تعویق افتاد

  • کد خبر : 14345
  • 28 دی 1401 - 19:59
برگزاری یازدهمین جشنواره گل نرگس در بهبهان به تعویق افتاد
دبیر جشنواره ملی گل نرگس در بهبهان گفت: یازدهمین جشنواره ملی گل نرگس که قرار بود امسال در اواخر دی برگزار شود به سوم تا هفتم بهمن امسال موکول شد.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایرنا،حسین شجاعی دلیل برگزار نشدن جشنواره در اواخر دی را اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی باران ذکر کرد و افزود: برخی ناهماهنگی‌ها با مجموعه حوزه شهرستانی نیز در تغییر زمان برگزاری جشنواره بی تاثیر نبود.

وی گفت: جشنواره گل نرگس در بهبهان با برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده با مسوولان مربوطه در شهرستان بهبهان، از دوشنبه سوم بهمن در بخش نمایشگاهی و برپایی غرفه با معرفی تولیدات شهرستان بهبهان و صنایع دستی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

شجاعی افزود: همچنین جشنواره ملی گل نرگس در روز پنجشنبه و جمعه با اجرای برنامه های مختلف هنری و فرهنگی از جمله اجرای گروه های موسیقی، تئاتر و همچنین اجرای گروه های موسیقی از استان های کردستان ،خراسان جنوبی ،بوشهر، و دیگر برنامه های جنبی برای هرچه باشکوه تر برپاشدن این رویداد به برگزاری جشن و آیین های مربوط به آن می پردازد.

وی ادامه داد: در بخش نمایشگاهی نیز حدود ۳۰ غرفه شامل صنایع دستی، غذاهای بومی و تولیدات شهرستان بهبهان و حوزهای مختلف از فنی و حرفه ای، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و… نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را با توجه به ثبت ملی گل نرگس بهبهان توسعه گردشگری و معرفی این اثر طبیعی بیان کرد و افزود: ارایه ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و سرمایه گذاری در جذب گردشگر می تواند زمینه ساز رشد و ارتقا و رونق اقتصادی شهرستان باشد.

دبیر جشنواره ملی گل نرگس، با دعوت از شهروندان خوزستانی و هموطنان به منظور شرکت در این رویداد ادامه داد: شهرستان بهبهان ظرفیت های خوبی از لحاظ پذیرایی از گردشگران و مهمانان برای حضور در جشنواره گل نرگس را دارد که حضور آنها می‌تواند باعث نشاط اجتماعی شود.

گفتنی است نرگسزارهای بهبهان به عنوان اثر ملی در فهرست آثار طبیعی به ثبت رسیده است. اهدای هشت هزار شاخه از گل نرگس بهبهان به ساحت علی ابن موسی‌الرضا (ع) از جمله برنامه های معنوی است که هر ساله همزمان با برگزاری این جشنواره اهدا می‌شود.

بهبهان در جنوب شرق خوزستان یکی از خاستگاه های گل نرگس است که هر ساله جشنواره ملی برای برداشت گل نرکس در این شهرستان برگزار می شود. ۱۹۱ هکتار نرگس زار در بهبهان وجود دارد که مزارع آن یکی از قطب‌های گردشگری کشور است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=14345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.