تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
4

تولید لباس سربازان و آتش نشانان با پارچه های خود ضدعفونی کننده

  • کد خبر : 14467
  • 02 بهمن 1401 - 22:31
تولید لباس سربازان و آتش نشانان با پارچه های خود ضدعفونی کننده
پژوهشگران دانشگاه آلبرتا مشغول توسعه پارچه هایی با قابلیت خود ضدعفونی کننده هستند که برای تهیه لباس کارگران خط تولید و همچنین انواع یونیفرم ها مناسب است.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از خبرگزاری مهر، پاتریشیا دالز محقق ارشد پژوهش در این دانشگاه می گوید: ما می خواهیم این فناوری را از آزمایشگاه خارج و گسترده تر کنیم تا برای فرایندهای صنعتی کارآمد باشد.

طی پروژه یک ساله مذکور دالز و جیمز هرینوک مراه جین باچلر روی ارتقای عملکرد کوتاه مدت و بلند مدت یک پوشش محافظ مخصوص پارچه تمرکز کرده اند. هدف اصلی این فرایند آن است که تولید صنعتی پارچه از لحاظ اقتصادی امکانپذیر شود.

محصول این پژوهش شامل یک پوشش محافظ است که در آن از مواد N-halamines استفاده شده است. این ترکیبات می توانند باکتری و ویروس را به سرعت و به طور موثر بکشند و علاوه برآن به راحتی روی پارچه ها به کار می روند.

ترکیب مذکور برای یونیفرم های حفاظتی در مشاغل مختلف از سربازان و کارکنان بیمارستان گرفته تا آتش نشانان و نیروهای اورژانس مناسب است.

دالز دراین باره می گوید: این را می توان روی هر نوع لباس و حتی ماسک به کار برد و به این ترتیب راهی برای ایمن و سلامت نگه داشتن نیروهای امدادی فراهم کرد.

البته به یک سیستم شارژ نیاز است تا ماده پوششی که روی پارچه به کار می رود را فعال کند. این سیستم نیازمند آن است که لباس در محلول های حاوی کلورین مانند وایتکس فروبرده شود.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=14467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.