2

صرفه جویی ۱۰ میلیارد ریالی با انجام عملیات فنی تخصصی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

  • کد خبر : 14474
  • 03 بهمن 1401 - 9:31
صرفه جویی ۱۰ میلیارد ریالی با انجام  عملیات فنی تخصصی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
کارکنان متعهد و متخصص شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان موفق شدند طی یک عملیات فنی/تخصصي مربوط به چرخاندن تاج چاه گازي، به ميزان 10 میلیارد ریال در انجام عملیات و هزینه هاي مرتبط، صرفه جویی نمایند .

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، کارکنان مهندسی تولید مدیریت امور فنی این شرکت پس از اتمام عملیات تعمیر با دکل و ایمن سازی یکی از چاه های گازی و در حین نصب تسهیلات سرچاهی متوجه شدند که زاویه نصب تاج چاه با امتداد نصب تسهیلات مناسب نبوده و تاج چاه می بایست ۹۰ درجه چرخانده شود. پس از برگزاری جلسات فنی و هماهنگی های به عمل آمده با کارشناسان و مسئولین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مقرر شد که ضمن تأمین ۱۵۰۰ بشکه آب نمک، ۵۰۰ بشکه آب خام و با حضور دو دستگاه پمپ تراک، اقدام به کشتن چاه شده و سپس با نصب دو عدد مسدودکننده و بررسی و پایش فشار چاه، اقدام به چرخش تاج چاه شود و پس از آن مجدداً مسدود کننده‌ها خارج و چاه زنده‌سازی گردد.

همکاران مهندسی تولید این شرکت ضمن بررسی و پایش فشار تاج چاه و عملکرد نشت‌بندی شیرهای اصلی بالایی و ایمنی درون‌چاهی، اعلام نموده که نیازی به اقدام و صرف هزینه و وقت زیاد نبوده و عملیات چرخاندن تاج چاه را با بستن شیر اصلی بالایی و پائینی و شیر ایمنی درون‌چاهی، به طور ایمن و با موفقیت انجام دادند.

با انجام این عملیات جهادی، ۱۰ میلیارد ریال در هزینه های مربوطه صرفه جویی گردید.

نگارش و انتشار: دانوش صالحی /

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=14474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.