3

امشب و فردا اوج فعالیت سامانه بارشی در کشور/کاهش دما از پنجشنبه/هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به طغیان رودخانه‌های فصلی

  • کد خبر : 14605
  • 10 بهمن 1401 - 20:21
امشب و فردا اوج فعالیت سامانه بارشی در کشور/کاهش دما از پنجشنبه/هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به طغیان رودخانه‌های فصلی
سامانه بارشی پس از ورود به کشور بسیاری از استان‌ها را فرا گرفته است و پیش‌بینی می‌شود فعالیت آن امشب و فردا (۱۰ و ۱۱ بهمن ماه) به اوج خود برسد.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از خبرگزاری ایسنا براساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها به ترتیب در استان‌های کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، ایلام، کرمانشاه، شمال فارس، همدان، مرکزی، زنجان، البرز و تهران «بیشتر» پیش‌بینی می‌شود.

پدیده‌ها و مخاطرات جوی مورد انتظار از این سامانه شامل بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها پدیده بهمن و کولاک برف می‌شود.

گزارش‌های ایستگاه‌های هواشناسی نشان می دهد که شدت بارش برف امروز (۱۰ بهمن ماه) در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، آذربایجان شرقی، مازندران، لرستان و چهارمحال و بختیاری «سنگین یا نیمه سنگین» بوده است.

شرایط پیش رو ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف‌روبی و بازگشایی مسیرها و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی از جمله نمک‌پاشی را دو چندان می‌کند. تاکید می‌شود تا بهبود شرایط جوی از سفرهای خارج از شهر، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو در مناطق درگیر اجتناب شود.

 

پیش بینی وضع آب و هوا+بارش باران و برف+سیلاب+کولاک+سرما+زمستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز با توجه آغاز بارش از امروز دوشنبه در برخی نقاط خوزستان نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی هشدار داد.

محمد سبزه زاری بیان کرد: با تاثیر سامانه بارشی شاهد ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید در بیشتر نقاط خوزستان تا روز پنجشنبه هفته جاری خواهیم بود.

وی افزود: بارش در ارتفاعات خوزستان به صورت برف است و در مناطق مستعد ریزش تگرگ دور از انتظار نیست؛ اوج بارش‌ها از اوایل سه شنبه تا اوایل چهارشنبه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق شمال، شمال شرق و شرق خوزستان پیش بینی می‌شود، بنابراین با توجه به حجم بالای بارش به ویژه در این مناطق، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد.

سبزه زاری ادامه داد: شمال غرب خلیج فارس از امروز تا روزپنجشنبه مواج و توفانی همراه با رگبار و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته آبادان و امیدیه با ۲۰.۲ و دهدز با ۳.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را خوزستان داشتند.حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۹.۷ و حداقل ۱۱.۸ درجه سانتیگراد گزارش شد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=14605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.