4

وجود «جیوه قرمز» و الماس در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی تکذیب شد

  • کد خبر : 14730
  • 23 بهمن 1401 - 22:21
وجود «جیوه قرمز» و الماس در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی تکذیب شد
برخی کارشناسان با تکذیب وجود «جیوه قرمز» و الماس در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی و نوستالژیک، این موضوع را بازارگرمی برخی تولیدکنندگان برای افزایش قیمت‌ها توصیف کردند.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایرنا، در روزهای گذشته وجود برخی آگهی‌های میلیاردی از چرخ‌خیاطی‌های قدیمی و نوستالژیک که زمانی در خانه اکثر خانواده‌های ایرانی پیدا می‌شد، خبرساز شد.

آگهی‌دهندگان قیمت‌های بالایی برای این دسته از وسایل خانگی پیشنهاد می‌کردند که گاه نرخ برخی از آنها به بیش از یک میلیارد تومان می‌رسید.

برخی دیگر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، از تماس عده‌ای با برخی خانواده‌ها و مطرح کردن پیشنهادات قیمتی تا ۱۰ میلیون تومان برای خرید این چرخ خیاطی‌های قدیمی خبر دادند.

در حالی که پیشتر رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کرمانشاه، بازنشر مطالبی همچون «وجود جیوه قرمز در این چرخ‌های خیاطی و برخی یخچال، تلویزیون و لوازم‌خانگی قدیمی قیمت‌های میلیاردی آنها» را کلاه‌برداری افراد سودجو اعلام کرده بود، صحت و سقم موضوع را در گفت‌وگو با تنی چند از سازندگان چرخ‌خیاطی جویا شدیم.

آنان، مطرح شدن این مطالب در فضای مجازی را صرفا بازارگرمی برخی تولیدکنندگان برای افزایش قیمت‌ها عنوان کردند و از اینکه چیزی به عنوان جیوه قرمز یا آن‌طور که در برخی دیگر از شایعات به عنوان الماس مطرح بود را از اساس تکذیب کردند.

این تولیدکنندگان، مردم را به قیمت‌های جهانی چرخ‌های خیاطی ارجاع دادند که به‌راحتی از طریق سایت‌ها و تارنماهایی حراج و خرید آنلاین همچون eBay.com قابل رصد است و اتفاقا حتی قیمت چرخ‌خیاطی‌های نوستالژیک و قدیمی نیز در آنها موجود است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=14730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.