4
نقش شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در طرح جهاد ملی کاشت یک میلیارد نهال؛

نفتی ها در مسجدسلیمان ۲۰۰۰۰۰ اصله نهال می کارند

  • کد خبر : 15279
  • 15 اسفند 1401 - 12:29
نفتی ها در مسجدسلیمان ۲۰۰۰۰۰ اصله نهال می کارند
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز مسجدسلیمان از توجه این شرکت به توسعه فضای سبز و مشارکت جدی در طرح جهاد ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال خبر داد .

به گزارش حاشیه خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان مهندس علیرضا هیهاوند در تشریح این خبر اظهار داشت: رییس‌جمهور محترم به جهت توسعه فضای سبز و حفظ منابع‌طبیعی دستور به کاشت یک میلیارد اصله نهال در طول دولت سیزدهم را دستور داده اند که به تبعیت از این دستور، عملیات ساخت نهالستان بمنظور تولید و تکثیر بیش از ۲۰۰۰۰۰ اصله نهال در این شرکت آغاز شده است .

وی با اشاره به اشاره به نقش هر اصله درخت در محیط‌زیست و تولید اکسیژن، جلوگیری از فرسایش خاک، جذب گرد‌و‌خاک، ذخیره آب و کمک به تلطیف هوا گفت : این شرکت همواره توجه به محیط زیست و توسعه فضای سبز را جزو اصول و برنامه های پایدار و همیشگی خویش ترسیم و ثبت نموده است از این رو بیش از ۵۰۰۰۰ اصله نهال غیرمثمر سال گذشته و به مناسبت هفته منابع‌طبیعی جهت کاشت در اختیار اداره منابع‌طبیعی ، اداره حفاظت محیط زیست و انجمن‌های مردم نهاد حامی محیط‌زیست شهرهای حوزه عملیاتی این شرکت قرار گرفته است.

وی افزود: به موازات عمل به وظایف قانونی محوله تولید نفت و گاز، با دستور و تأکید جناب مهندس دانشی مدیر‌‌‌‌عامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، توجه ویژه به تولید نهال و مشارکت جدی در اجرای فرمان رییس جمهور محترم با ساخت چندین نهالستان با استفاده از امکانات،تجهیزات و نیروی‌انسانی موجود آغاز و به موازات احداث نهالستان ها عملیات تولید ۲۰۰۰۰۰ اصله نهال نیز با جدیت در حال اجراست.

هیهاوند با اشاره به تولید نهال های غیرمثمر و سازگار با اقلیم گرم‌و‌خشک استان خوزستان گفت: این نهال ها از نوع کُنار ، بُرهان ، اُکالیپتوس و کهور می باشند که از گونه‌های سازگار با اقلیم و جغرافیای گرم و خشک استان خوزستان بوده و پایداری و مقاومت خوبی در شرایط دمایی این استان دارند.

وی همچنین از تولید و توزیع ۷۰۰۰ عدد نشاء فصلی جهت کاشت در ادارات،اماکن و تأسیسات صنعتی و غیرصنعتی و همچنین منازل سازمانی این شرکت طی روزهای گذشته توسط اداره خدمات مهندسی و بهسازی اماکن این شرکت خبر داد و گفت : علاوه بر این مقرر گردیده است تا ۱۰۰ اصله نهال نیز به مناسبت هفته منابع طبیعی توسط مدیران و روسای شرکت در پارک موزه نفت غرس گردد .

 

نگارش و انتشار : دانوش صالحی /   عکس : محمد باقری

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=15279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.