5

نایب قهرمانی واترپلوی ایران برای نخستین بار در آسیا

  • کد خبر : 15703
  • 08 فروردین 1402 - 10:32
نایب قهرمانی واترپلوی ایران برای نخستین بار در آسیا
سیزدهمین دوره مسابقات واترپلوی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ امروز در سنگاپور به پایان رسید و تیم ایران برای نخستین بار نایب قهرمان شد.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما ، در این رقابت‌ها ۸ تیم حضور دارند که در استخر اونایب قهرمانی واترپلوی ایران برای نخستین بار در آسیا سی بی سی رقابت کرده و از هر گروه هر ۴ تیم به دور یک چهارم نهایی صعود کردند. مسابقات انتخابی دسته دو جام جهانی واترپلو خواهد بود که ماه مه در برلین آلمان برگزار خواهد شد. نتایج ادامه مسابقات به این شرح است:

 مردان:
برای رده‌های ۷ و ۸:
فیلیپین ۱۲ – ۱۰ هنگ کنگ
برای رده‌های ۵ و ۶:
سنگاپور ۱۲ – ۱۱ ازبکستان
رده بندی:
تایلند ۷ – ۱۸ قزاقستان
فینال:
ایران ۸ – ۱۱ چین (قهرمان دوره قبل و رکورد دار قهرمانی)
تیم ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه دو، ۱۵ – ۲ تیم هنگ کنگ و ۲۵ – ۵ فیلیپین را برد و پس از تساوی ۱۰ – ۱۰ برابر قزاقستان در ضربات پنالتی ۵ – ۴ برنده شد و با ۸ امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد. تیم ایران در دور یک چهارم نهایی ایران ۱۸ – ۸ تیم ازبکستان را درهم کوبید و در دور نیمه نهایی ۲۰ – ۹ تیم تایلند را مغلوب کرد.

تیم های چین ، ایران و قزاقستان به لیگ دسته دو جهانی راه یافتند.
در دوره قبل در سال ۲۰۲۲، تیم‌های ژاپن، چین و قزاقستان اول تا سوم شدند.
در تاریخ رقابت‌های قهرمانی آسیا که از سال ۱۹۸۴ و هر ۳ یا ۴ سال یک بار برگزار می‌شود، تیم چین با ۶ قهرمانی و نایب قهرمانی و یک سومی رکورد دار است و تیم‌های ژاپن و قزاقستان با ۳ قهرمانی و نایب قهرمانی و ۳ مقام سومی در رده دوم مشترک قرار دارند و تیم کره جنوبی با یک قهرمانی و ۲ مقام سومی چهارم است. ایران با یک نایب قهرمانی و دو مقام سومی در رده پنجم جای دارد.
تیم ایران در سال‌های ۱۹۸۴ و ۹۵ سوم، ۱۹۹۱ پنجم و در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۲ چهارم شد و در سال ۲۰۲۳ به مقام نایب قهرمانی رسید.

زنان: (هفتمین دوره مسابقات با حضور ۴ تیم به صورت دوره‌ای برگزار شد.)
قزاقستان ۱۲ – ۶ ازبکستان
تایلند ۹ – ۴ سنگاپور
تیم قزاقستان با ۱۸ امتیاز نخستین بار به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های تایلند با ۹ و ازبکستان با ۶ امتیاز دوم و سوم شدند و تیم سنگاپور با ۳ امتیاز چهارم شد.
در دوره قبل در سال ۲۰۲۲ تیم‌های چین، ژاپن و قزاقستان در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.
در واترپلو زنان آسیا، تیم چین با ۶ قهرمانی رکورد دار است و تیم‌های قزاقستان با یک قهرمانی، ۳ نایب قهرمانی و ۲ مقام سومی در رده دوم و ژاپن با ۳ نایب قهرمانی و یک سومی سوم هستند. تیم تایلند نیز یک بار نایب قهرمان شده است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=15703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.