تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
2

آمارهای هفته ۳۰ لیگ برتر/ پرسپولیس در بهترین حالت قهرمان شد/گل‌محمدی به برانکو رسید/ ۲ جام تا رسیدن به “ژنرال”/رکوردهای خاص لیگ برتر کدامند؟

  • کد خبر : 16524
  • 29 اردیبهشت 1402 - 20:53
آمارهای هفته ۳۰ لیگ برتر/ پرسپولیس در بهترین حالت قهرمان شد/گل‌محمدی به برانکو رسید/ ۲ جام تا رسیدن به “ژنرال”/رکوردهای خاص لیگ برتر کدامند؟
یحیی گل‌محمدی به سومین قهرمانی خود در لیگ برتر دست یافت و به رکورد برانکو ایوانکویچ رسید.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایسنا، سرخپوشان پایتخت توانستند به قهرمانی لیگ برتر برسند. در فاصله یک هفته تا پایان لیگ برتر پرسپولیس با ۶۶ امتیاز در صدرجدول قرار گرفت و سپاهان و استقلال با ۶۳ و ۶۲ امتیاز در رده دوم و سوم قرار گرفتند. شاگردان یحیی گل‌محمدی پس از فراز و نشیب‌های فراوان در هفته‌های اخیر، عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشتند و صدر جدول را از سپاهان پس گرفتند و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

یحیی گل‌محمدی با این قهرمانی، یک قهرمانی دیگر به افتخارات خود اضافه ‌کرد. او پیش از این دو بار با پرسپولیس به قهرمانی رسیده بود و در حال حاضر یکی از مربیان پرافتخار لیگ‌برتر است. او با کسب این قهرمانی، سومین قهرمانی خود را تجربه کرد و به رکورد برانکو ایوانکوویچ رسید.

 

برانکو نیز سه بار پیاپی با پرسپولیس فاتح لیگ برتر شده بود. البته او پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر نیست و در میان ۱۳ مربی که توانستند در لیگ برتر جام بگیرند، امیر قلعه‌نویی با کسب ۵ عنوان قهرمانی پر افتخارترین مربی ادوار لیگ برتر است.

علی پروین، فرهاد کاظمی، مجید جلالی، ملادن فرانچیچ، علی دایی، افشین قطبی، عبدالله ویسی، زلاتکو کرانچار و فرهاد مجیدی مربیانی هستند که یک بار عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آوردند. در میان این مربیان تنها عبدالله ویسی در لیگ برتر شاغل است و در صنعت نفت مربی‌گری می‌کند. فصل گذشته فرهاد مجیدی با استقلال قهرمان لیگ برتر شد.

در ادامه جزییات قهرمانی مربیان شاغل در لیگ برتر فوتبال در ادوار گذشته لیگ برتر را می‌خوانید:

 نام سرمربی نام تیم تعداد قهرمانی
امیر قلعه‌نویی استقلال و سپاهان ۵
برانکو ایوانکوویچ پرسپولیس ۳
یحیی گل‌محمدی پرسپولیس ۳
حسین فرکی سپاهان و فولاد ۲
فرهاد مجیدی استقلال ۱
عبدالله ویسی استقلال خوزستان ۱
زلاتکو کرانچار سپاهان ۱
افشین قطبی پرسپولیس ۱
علی دایی سایپا ۱
ملادن فرانچیچ فولاد ۱
مجید جلالی پاس تهران ۱
فرهاد کاظمی سپاهان ۱
علی پروین پرسپولیس ۱

آمارهای هفته ۳۰ لیگ برتر/ پرسپولیس در بهترین حالت قهرمان شد

استقلال در هفته پایانی فصلی که با میانگین امتیاز بالای ۲ در رتبه سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت، تمام حرصش را سر تراکتور خالی کرد و با نتیجه ۷ بر یک به پیروزی رسید تا مهدی قایدی با هت‌تریک در این بازی با نمره کامل، به عنوان بهترین بازیکن هفته برسد اما پرسپولیس با نمایش عالی‌ که مقابل نساجی داشت، علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، بهترین تیم هفته شد.

به گزارش ایسنا، هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر فوتبال دیروز (پنجشنبه) با برگزاری همزمان بازی‌ها برگزار شد تا پرسپولیس به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها برسد. در انتهای جدول هم صنعت نفت شگفتی‌سازی‌اش را تکمیل کرد و با پیروزی مقابل گل‌گهر در لیگ برتر ماند اما مس کرمان با شکست مقابل سپاهان به همراه نفت مسجد سلیمان به لیگ دسته یک سقوط کرد.

آمارهای هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال را در ادامه مشاهده می‌کنید:

فولاد ۲ – آلومینیوم ۲

 

نفت مسجد سلیمان ۵ – ملوان یک

آمار این بازی اعلام نشده است.

ذوب آهن ۳ – هوادار ۳

آمار این بازی اعلام نشده است.

استقلال ۷ – تراکتور یک

 

پیکان یک – مس رفسنجان یک

آمار این بازی اعلام نشده است.

گل‌گهر صفر – صنعت نفت آبادان یک

 

مس کرمان یک – سپاهان ۲

 

نساجی صفر – پرسپولیس ۴

 

منبع: متریکا

همچنین جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان بیست و دومین فصل برگزاری آن به شکل زیر شد:

۱. پرسپولیس: ۶۶ امتیاز

۲. سپاهان: ۶۵ امتیاز

۳. استقلال: ۶۲ امتیاز

۴. تراکتور: ۵۲ امتیاز

۵. مس رفسنجان: ۴۷ امتیاز

۶. گل‌گهر: ۴۵ امتیاز

۷. فولاد: ۴۰ امتیاز

۸. آلومینیوم: ۴۰ امتیاز

۹. ذوب آهن: ۳۶ امتیاز

۱۰. هوادار: ۳۳ امتیاز

۱۱. پیکان: ۲۸ امتیاز

۱۲. ملوان: ۲۷ امتیاز

۱۳. نساجی: ۲۶ امتیاز

۱۴. صنعت نفت آبادان: ۲۵ امتیاز

۱۵. مس کرمان: ۲۲ امتیاز

۱۶. نفت مسجد سلیمان: ۲۰ امتیاز

پرسپولیس، آقای قهرمانی/ رکوردهای خاص لیگ برتر کدامند؟

با پیروزی پرسپولیس برابر نساجی در هفته سی‌ام، شاگردان گل‌محمدی موفق شدند که عنوان قهرمانی لیگ برتر را تصاحب کنند.

به گزارش ایسنا، تکلیف ماراتن قهرمانی لیگ برتر در ساری مشخص شد؛ جایی که قرمزهای پایتخت موفق شدند با شکست نساجی به هشتمین قهرمانی خود در لیگ برتر برسند و دست‌نیافتنی‌تر از گذشته شوند.

در حالی پرسپولیسی‌ها قهرمانی هشتم در لیگ برتر را جشن گرفتند که اختلاف خود را با سپاهان افزایش دادند و آقای قهرمانی لیگ برتر، آمار خود را در این خصوص بهتر کرد.

از قهرمانی‌های دراماتیک تا سلطه بر فوتبال ایران

نخستین قهرمانی پرسپولیس در حالی به صورت دراماتیک در تهران رقم خورد که آن‌ها نیاز به معجزه داشتند. استقلال با یک مساوی هم قهرمان می‌شد اما شکست بد موقع آن‌ها در انزلی و پیروزی پرسپولیس برابر فجرسپاسی نخستین قهرمانی سرخ‌ها را رقم زد. ۶ سال طول کشید تا سرخ‌های پایتخت به قهرمانی دوم خود در لیگ برتر برسند. در سال ۸۷ نیز پرسپولیس باز هم به دراماتیک‌ترین شکل ممکن قهرمان شد. در حالی که در هفته پایانی، سپاهان به یک امتیاز برای رسیدن به قهرمانی احتباج داشت، شاگردان افشین قطبی با گل دقیقه ۶+۹۰ سپهر حیدری، آسمان لیگ برتر را قرمز کردند و به دومین قهرمانی خود رسیدند.

برای قهرمانی سوم، هواداران پرسپولیس مجبور شدند نزدیک از یک دهه صبر کنند. ۹ سال بعد از دومین قهرمانی، پرسپولیس توانست با برانکو به سومین مدال طلایش در لیگ برتر برسد؛ تیمی که سال قبل تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان در رده دوم قرار گرفت، اقتدارش را نشان داد و با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به استقلال رده دومی، جام لیگ برتر را بالای سر برد. پرسپولیس ۲ فصل متوالی دیگر هم با مربیگری برانکو بر فوتبال ایران سلطه داشت.

 

برانکو در ابتدای فصل بعد از این تیم رفت و جایش را به کالدرون داد. در نیم‌فصل لیگ نوزدهم، سرمربی آرژانتینی به دلیل اختلافات داخلی جایش را به گل‌محمدی داد اما این سرمربی هم شایستگی‌اش را روی نیمکت سرخ‌ها نشان داد و توانست این تیم را به چهارمین قهرمانی پیاپی برساند. در پایان لیگ بیستم نیز باز گل‌محمدی توانست پنجمین قهرمانی متوالی قرمزها رقم بزند تا پرسپولیس با ۷ قهرمانی رکورددار فوتبال ایران شود.

در لیگ بیست‌ودوم هم یحیی توانست هشتمین قهرمانی پرسپولیس را در رقابتی تنگاتنگ با استقلال و سپاهان رقم بزند تا در کنار برانکو به پرافتخارترین مربی پرسپولیس در لیگ برتر تبدیل شود.

رکوردهای خاص قهرمانان لیگ برتر

بعد از پرسپولیس، سپاهان با ۵ قهرمانی و استقلال با ۴ قهرمانی در رده‌های بعدی هستند. همچنین استقلال با ۵ نایب قهرمانی، از این حیث رکورددار است.  آبی‌های تهران با ۷ بار قرار گرفتن در رده سوم، در این زمینه نیز رکورددار محسوب می‌شوند.

بیشترین حضور در ۳ تیم بالای جدول در ۲۲ دوره لیگ برتر به ترتیب: استقلال ۱۷ بار، پرسپولیس ۱۳ بار، سپاهان ۱۱ بار.

پرسپولیس با ۵ قهرمانی متوالی، بهترین رکورد را از این حیث برخورددار است و سپاهان با ۳ قهرمانی متوالی نیز دومین رکورد را در این خصوص به نام خود ثبت کرده است.

امیر قلعه‌نویی با ۵ قهرمانی در لیگ برتر رکورددار است و برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل‌محمدی با ۳ قهرمانی در رده‌های بعدی هستند.

پرسپولیسی‌های ورزش ایران را بشناسید؛ از ارتش تک نفره تا آقای خاص

قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران با واکنش چهره‌های شاخص ورزش کشور همراه بود.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس تهران روز گذشته با شکست چهار بر صفر نساجی قائمشهر موفق شد هشتمین قهرمانی خود را در لیگ برتر فوتبال ایران جشن بگیرد. تیم‌های سپاهان و استقلال نیز به عنوان دوم و سوم رسیدند.

 

این قهرمانی در شرایطی به دست آمد که تیم استقلال سال گذشته موفق شده بود لیگ را بدون باخت و یک آمار رویایی به پایان برساند. قهرمانی بدون باخت استقلال و قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم زمینه را برای کُری‌خوانی هواداران پرسپولیس فراهم کند؛ کُری‌هایی که از هواداران عادی به چهره‌های شاخص ورزشی کشیده شد و شماری از قهرمانان نامدار ورزش ایران به این قهرمانی واکنش نشان دادند.

 

محمد بنا آقای خاص کشتی ایران نخستین چهره سرشناسی بود که نسبت به قهرمانی پرسپولیس واکنش نشان داد. بنا قهرمانی هشتم پرسپولیس را در لیگ برتر فوتبال به یحیی گلمحمدی و این باشگاه تبریک گفت. بنا از جمله پرسپولیسی‌های کشتی ایران به شمار می‌رود.

 

البته در کشتی تنها محمد بنا نیست که از قهرمانی سرخپوشان هیجان زده است بلکه فردین معصومی آقای پشتک نیز با انتشار فیلمی از سرود قهرمانی هواداران پرسپولیس، نسبت به قهرمانی این تیم واکنش نشان داد. فردین و فرزندش امیررضا معصومی از جمله کشتی‌گیران پرسپولیسی هستند.

 

همچنین در بین قهرمانان کشتی آزاد ایران علی سوادکوهی غول‌کش کشتی جهان نیز پرسپولیسی است. میثم دلخانی نیز یک پرسپولیسی تمام عیار است که بارها در مصاحبه‌های خود به آن اشاره کرده است. امین طاهری ملی‌پوش سابق وزن ۱۳۰ کیلوگرم و احمد میرزاپور پهلوان ایران از استقلالی‌های سرشناس کشتی به شمار می‌روند.

 

در رشته وزنه‌برداری کوروش باقری نخستین فردی بود که نسبت به قهرمانی پرسپولیس واکنش نشان داد. او با انتشار عکسی از یحیی گل‌محمدی و برخی از اعضای تیم خود را در شادی هواداران سهیم کرد و پس از سال‌ها مشخص شد وی نیز نگاه رنگی به فوتبال دارد.

 

همچنین حسین توکلی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری نیز پرسپولیسی است. او با انتشار پستی علایق رنگی خود را به رخ رقیبان استقلالی کشید.

 

احسان قائم مقامی یک پرسپولیسی تمام عیار است که با برخی از نخبگان شطرنج کُری فوتبالی دارد. پرهام مقصودلو سوپر استاد شطرنج ایران و خلیل موسوی قهرمان ایران از دیگر نخبگان هستند که طرفدار تیم فوتبال استقلال هستند و با قائم مقامی کری دارند.

 

مهدی اولاد دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز با انتشار پستی قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفت تا به مانند سایر قهرمانان کشور حمایت خود را از سرخپوشان اعلام کند. در رشته‌های پارالمپیکی وحید نوری ملی‌پوش جودو نابینایان و دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو پرسپولیسی است.

 

یکی از سرشناس ترین پرسپولیسی‌های ورزش ایران شاهین ایزدیار است که در رشته شنا به ارتش تک نفره معروف است. ایزدیار در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جارکارتا موفق به کسب ۶ مدال طلا و یک نقره شد. وی در اظهاراتی اعلام کرده بود که می‌توانست هفت مدال طلا بگیرد اما به عشق پرسپولیس و ثبت عدد ۶ به آب زده است.

 

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=16524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.