3
در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد؛

تعویض و احداث خطوط لوله انتقال نفت

  • کد خبر : 16564
  • 01 خرداد 1402 - 12:09
تعویض و احداث خطوط لوله انتقال نفت
عملیات تعویض و احداث خطوط لوله جریانی انتقال نفت و گاز در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد.

رییس اداره تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اعلام این خبر اظهار داشت: طی ۲ پروژه مجزا که با همت کارکنان سخت کوش و خستگی ناپذیر این اداره صورت گرفت ضمن تعویض خط لوله بین ایستگاه پمپاژ تا واحد فرآورشی ، برای ایمن سازی انتقال گاز یکی از چاه ها ، خط لوله جدید احداث گردید .

به گزارش حاشیه خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مهندس محمد مراد مرادی افزود : در عملیات نخست خط لوله ۸ اینچ و رو زمینی ایستگاه پمپاژ ناحیه مرکزی که وظیفه انتقال نفت به یکی از واحدهای فرآورشی را بر عهده دارد با انجام بازرسی های فنی تشخیص داده شد که نیازمند اصلاح و تعویض می باشد .

وی افزود : با توجه به کوهستانی بودن مسیر و وجود رودخانه فصلی، کار با درجه حساسیت بالا توسط همکاران پیگیری و ۱۰۰۰ متر خط لوله که نیازمند تعویض تشخیص داده شد توسط همکاران پرتلاش تعویض گردید .

وی ادامه داد : در اقدامی دیگر و بمنظور ایمن سازی انتقال، خط لوله ۴ اینچ یکی از چاه های گازی واقع در منطقه  هفتکل از سوی کارشناسان مربوطه تشخیص داده شد که ۲۵۰۰ متر از مسیر چاه تا واحد فرآورشی می بایست جمع آوری و خط لوله جدید احداث شود .

مرادی ادامه داد : به همین منظور و علیرغم کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه، پرسنل زحمت کش اداره تعمیرات خطوط لوله باردیگر پای کار آمدند و طی مدت زمان کوتاهی توانستند خط لوله بیش از نیمی از مسیر را جمع آوری و خط لوله جدید را احداث و جایگزین نمایند .

نگارش و انتشار : دانوش صالحی / عکس : محمد باقری 

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=16564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.