تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
3

عملیاتی شدن دکل حفاری ۷۲ فتح در میدان نفتی اهواز

  • کد خبر : 17038
  • 22 خرداد 1402 - 22:32
عملیاتی شدن دکل حفاری ۷۲ فتح در میدان نفتی اهواز
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: دکل حفاری ۷۲ فتح ساخت جهاد دانشگاهی در مناطق نفت خیز جنوب در چرخه عملیات قرار گرفت.

به گزارش حاشیه خبر، مسعود افشار در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز به کار دستگاه حفاری ۷۲ فتح به عنوان روز آمدترین نسل دکل های حفاری خشکی در میدان نفتی اهواز در مناطق نفت خیز جنوب، اظهار کرد: این دستگاه حفاری ششمین دکل ایرانی است که بخش عمده تجهیزات آن توسط سازندگان داخلی ساخته و نخستین گام‌ عملیاتی خود را پس از تکمیل تجهیزات و کاریابی در گستره فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون تجربه می کند.

وی افزود: دکل  ۷۲ فتح توسط جهاد دانشگاهی در تعامل با متخصصان شرکت ملی حفاری ایران ساخته شده و حداکثر عمق قابل حفاری توسط آن ۲۰ هزار فوت، ارتفاع دکل از سطح حدود ۱۵۰ فوت و حداکثر بار استاتیکی قابل‌تحمل توسط دکل یک‌میلیون پوند است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری تصریح کرد: این دستگاه مجهز به گرداننده فوقانی (تاپ‌درایو) به قدرت ۵۰۰ تن، میز دوار و سه دستگاه پمپ سیال از نوع رفت و برگشتی هرکدام به قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار است.

افشار خاطرنشان کرد: شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یکی از شرکت های بالا دستی تابع شرکت ملی نفت ایران و بزرگترین شرکت حفاری در منطقه، بیش از ۷۰ دستگاه حفاری خشکی و دریایی در تملک دارد و با برخورداری از تجهیزات، ابزار تخصصی و متخصصان مجرب توان ارائه ۲۵ نوع خدمات فنی و مهندسی به موازات عملیات حفاری را دارا است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=17038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.