3

اختلاف ۲ طایفه در دشت آزادگان بعد از ۶۰ سال به صلح انجامید

  • کد خبر : 17614
  • 29 تیر 1402 - 14:08
اختلاف ۲ طایفه در دشت آزادگان بعد از ۶۰ سال به صلح انجامید
رئیس دادگستری شهرستان دشت آزادگان گفت: صلح و سازش میان ۲ طایفه در این شهرستان پس از ۶۰ سال اختلاف برقرار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، سید کامل بنی حیال روز پنجشنبه در خصوص این پرونده اختلاف طایفه ای بیان کرد: یک درگیری منجر به فوت فردی در دشت آزادگان و ظن اعضای طایفه به یکی از اعضای طایفه دیگر باعث اختلافاتی بین ۲ طایفه و تشکیل پرونده در این مرجع قضایی شد.

وی افزود: با وجود انجام تحقیقات و رسیدگی‌های صورت گرفته، هویت متهم شناسایی نشد، اما اختلافات همچنان ادامه داشت تا اینکه طرفین پس از برگزاری نشست‌های صلحی متعدد، سرانجام با یکدیگر سازش کردند.

رئیس دادگستری دشت آزادگان اظهار کرد: در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر تلاش مراجع قضایی برای ایجاد صلح و سازش و همچنین تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن، این مرجع در طول چند سال گذشته نهایت تلاش خود را برای دستگیری مرتکب و همچنین کسب رضایت اولیای دم به‌عمل آورده است.

وی افزود: روزهای اخیر با پیگیری مستمر و دعوت از اولیای دم مقتول در محل دادگستری و برگزاری جلسات صلح و سازش، زمینه انجام صلح و سازش بین طرفین فراهم شد.

بنی حیال گفت: با تلاش مستمر مرجع، بزرگان عشایر، شیوخ و سادات و همچنین اعضای شورای حل اختلاف، در نهایت اولیای دم با عمل به سنت حسنه عفو، گذشت کردند و پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

طبق اعلام رئیس کل دادگستری خوزستان در سه ماهه نخست امسال میزان صلح و سازش پرونده‌های قضایی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=17614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.