4

یک فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در عرصه سازه‌های جهانی آبی‌تاریخی شوشتر متوقف شد

  • کد خبر : 17680
  • 03 مرداد 1402 - 11:37
یک فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در عرصه سازه‌های جهانی آبی‌تاریخی شوشتر متوقف شد
سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر از توقف عملیات ساخت‌وساز غیرمجاز در عرصه محوطه این میراث‌جهانی خبر داد.

به‌گزارش حاشیه خبر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، امین مهدوی‌کیا با بیان این خبر اظهار کرد: به دنبال بازدید و پایش میدانی که توسط کارشناسان فنی این پایگاه از محوطه‌ها، عرصه و حرائم سازه‌های آبی به صورت مستمر انجام می‌گیرد، تیم کارشناسی این پایگاه طی گزارشی از ساخت‌وساز غیرمجازی در مجاورت میدان ۱۵ خرداد خبر دادند.
سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر ادامه داد: پس از دریافت این گزارش مبنی بر این‌که ملک یادشده روی تونل بلیتی و دهانه شهر قرار دارد، از همان دقایق ابتدایی، پیگیری‌ها بصورت شفاهی انجام شد و پس از اعلام و تفهیم تخلف به پیمانکار، به صورت موقت از ادامه ساخت و ساز جلوگیری به عمل آمد.
او افزود: به دلیل موقعیت قرارگیری این ملک در عرصه محوطه‌های میراث‌جهانی سازه‌های آبی، و به‌منظور جلوگیری از ادامه روند ساخت‌وساز، گزارشی مکتوب به فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان خوزستان و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر ارسال شد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=17680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.